Uzvelkam brilles, cimdus, varbūt arī apavu pāri un attopamies pavisam citā realitātē. Šāda vīzija nav nekas jauns. Izklaides industrija to mums mēģina nopārdot jau kopš interneta laikmeta rītausmas, apspēlējot virtuālo realitāti neskaitāmās filmās un TV raidījumos. Līdz šim gan nekas no solītā nav piepildījies, jo tehnoloģiju uzņēmumu mēģinājumi iedzīvināt paralēlo pasauli nekur tālu nav tikuši.

Ieskatu nākotnes virtuālajā pasaulē var gūt dažos mazākos projektos jau šodien. Platformā Decentraland apgrozās ap 300 tūkstošiem cilvēku, kuru radītie avatāri izklaidējas iedomu pasaulītē, iepērkas speciālos digitālajos veikalos un norēķinās ar īpaši šai videi radītu kriptovalūtu MANA.

Līdzīga vietne ir Sandbox ar savu kriptovalūtu SAND un aktīvu nekustamā īpašuma tirgu LAND, kurā lietotāji pērk zemi un mājokļus virtuālā vidē. Pavisam nesen tām pievienojās arī Horizon Worlds. Nevar noliegt, ka šīs paralēlās realitātes palīdzēja pārciest pandēmiju dzīvokļos iesprostotajiem vientuļniekiem.

Vienu otru, iespējams, paglāba no depresijas vai pat izlēkšanas pa logu. Taču ne jau cilvēku izklaidēšana ārkārtas apstākļos ir virtuālās vides uzturētāju mērķis. Tas ir krietni ambiciozāks un vērsts uz peļņu, pārdodot avatāriem virtuālas preces, par kurām jānorēķinās ar īstu naudu.