Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā Eiropas Savienībā noteiktas iespaidīgas sankcijas pret agresora valsti un tās sabiedrotās Baltkrievijas ražojumiem. Ierobežojumi attiecas arī uz Krievijā ražotiem Rietumu zīmolu izstrādājumiem, tostarp autoriepām.
Krievijā ražotām riepām ceļš uz Latviju slēgts. Kā rīkoties?
ALD Automotive pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs Mārcis Mauriņš: "Riepas ir svarīgas mūsu biznesā, jo Baltijā mums ir 6000 automašīnas. Un riepu iepirkums ir liels. Kad sākās iebrukums, mums bija liels iepirkums, un tajā mēs pieņēmām lēmumu - neizvēlējāmies riepas, kas ražotas Krievijā, kaut arī tehniski tur nav nekādu problēmu."
Ierobežota riepu pieejamība jau palielinājusi cenas. Taču SIA Rīgas Ūdens sabiedrisko attiecību un komunikācijas daļas ārējo sakaru koordinētājs Sandris Vanzovičs norāda, ka šis nav īstais brīdis, kad domāt par naudu.
Sandris Vanzovičs: "Šī situācija nav tāda, kur jādomā par izdevīgumu."
Gan autoparku uzturētāji, gan transporta pakalpojuma patērētāji turpmāk pieprasīs īpašus apliecinājumus, ka preces izcelsme nav sankcijām pakļautās valstis.
Sandris Vanzovičs: "Mēs nevaram uzprasīt katrai riepai, no kurienes tā nākusi, bet varam uzprasīt piegādātājiem. Lai nebūtu sadarbības ar agresoru valstu pārstāvjiem."
Mārcis Mauriņš: "Tāpat mēs prasījām piegādātājiem apliecinājumu, ka riepas netiks piegādātas no Krievijas."
Transporta nozares eksperts vienlaikus atzīst - turēt mugurkaulu taisni nebūs lēti. Kaut gan pašlaik knapi sākusies vasaras riepu sezona, autoparki jau bažījas par nākamo ziemu. Vai rudenī visiem pietiks ziemas riepu?
Mārcis Mauriņš: "Šis ir labs jautājums. Šogad pirmo reizi domājam par ziemas riepu iepirkumu aprīlī. Situācija ir sarežģīta. Mēs jau plānojam ziemas riepu iepirkumu vēl pirms jaunās vasaras riepu sezonas. Bet riepas būs, varbūt mainīsies zīmoli, bet varēsim braukt droši."