Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Nissan jaunākais "autopilots" spēs glābt visdažādākajās ārkārtas situācijās

Nissan autopilots darbībā
Nissan autopilots darbībā Foto: Nissan

Nissan Motor izstrādā jaunu vadītāja atbalsta sistēmu komplektu, kas ir efektīvāks par esošajām sistēmām un radikāli samazina risku iekļūt negadījumā. 

Lai uzraudzītu apkārtējo vidi, tiek izmantots augstas veiktspējas jaunās paaudzes lidars no Luminar, radars un kameras. Sistēma ar augstu precizitāti nosaka objektu formu, attālumu līdz tiem, kā arī nolasa vidi, tostarp blakus esošo automašīnu kustību plūsmā. Pamatojoties uz šiem datiem, dators nepārtraukti novērtē situāciju un briesmu gadījumā automātiski veic nepieciešamās darbības, lai novērstu sadursmes: manevrē automašīnu un/vai palēnina to. Kontroles sistēma tiek izstrādāta, piedaloties amerikāņu kompānijai Applied Intuition.

Nissan atzīmē, ka sistēmas svarīgākā sastāvdaļa ir lidars. Tas ir aktīvs optiskais sensors, kas braukšanas laikā izstaro lāzera starus, tā precīzi izmērot attālumu līdz dažādiem objektiem. 

Tā priekšrocība ir iespēja izveidot precīzu apkārtējās telpas 3D modeli attālumā līdz 300 metriem.

Tradicionālie trūkumi ietver augstās izmaksas un apjomīgumu. Prezentētajā prototipā lidars ir uzstādīts uz Nissan Skyline jumta (citu valstu tirgos sedans tiek pārdots kā Infiniti Q50). Šobrīd notiek darbs pie lidara izmēra samazināšanas un izmaksu iegrožošanas.

Nissan autopilots darbībā
Nissan autopilots darbībā Foto: Nissan

Japānas uzņēmuma preses dienests atzīmē: lai gan sistēma balstās uz datiem no ļoti detalizētām reljefa kartēm, tā varēs darboties arī apgabalos, kur tie nav pieejami.

Pagaidām Nissan nav precizējis, kuri modeļi pirmie saņems uzlaboto sistēmu. Sērijveida automobiļos to paredzēts ieviest šīs desmitgades vidū, bet

no 2030. gada gandrīz visas jaunās Nissan automašīnas tiks aprīkotas ar šādu kompleksu.

Mūsdienās Nissan automobiļi ir aprīkoti ar ProPilot pusautonomās braukšanas sistēmu. Tajā ietilpst inteliģentā kruīza kontrole, automātiskā bremzēšana pilsētā un uz šosejas, joslu kontrole. Kad komplekss ir aktivizēts, vadītājam jāturpina vadīt automašīnu, nenoņemot rokas no stūres, un jābūt gatavam pārņemt vadību, ja sistēma nedarbojas. ProPilot darbojas, pamatojoties uz kameru un radara datiem. Lidars tajā nav iekļauts.

Uz augšu