BMW 4.sērijas Gran Coupe radīta tiem, kam nepatīk 3. sērija. M savukārt domāts tiem, kam nepietiek ar parastu BMW. Bet šis radīts visiem tiem un vēl tiem, kam vairs negribas braukt ar benzīnu. Tas ir pilnībā elektrisks BMW i4, turklāt M izpildījumā jeb M50!
BMW i4: elektrisks, bet joprojām domāts kaislīgam braucējam
Ciparam 5 pirmā elektriskā M Motorsport modeļa personībā ir plaša nozīme. Piemēram, jauda zirgspēkos šeit arī sākas ar pieci... Iekšdedzes dzinēja priekšā vairs nav, un tieši tāpēc gribas zināt, kas tad tur ir. Atbilde atrodama, noņemot dekoratīvo vāku.
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Objektīvi skatoties, kastei te nepietiktu vietas. Agregāti aizņem visu motortelpu - invertors, priekšējais elektromotors, siltumsūknis. Stiprības atsaites arī kā jau BMW pienākas."
i4 ir plaši unificēts ar 4. sēriju, tāpēc elektromobiļa ražošanai nevajadzēja būvēt jaunu rūpnīcu. Tas tiek montēts BMW ražotnē Minhenē uz vienas līnijas ar iekšdedzes modeļiem.
Normunds Avotiņš: "Savas atšķirības ir, neesmu restes fans. Bet te tā kaut kā iederas. Vispār jāsaka, ka šī ir līdz šīm skaistākā 4. sērijas Gran Coupe. Skatā no aizmugures auto vispār ir lielisks. Bet mēs parunāsim par tehniku. Šeit nekas par to neliecina, bet M50 vienmēr būs xDrive ar diviem elektromotoriem. Ir arī modelis ar 1 motoru, bet tādu pašu bateriju. Sniedzamība jūtami pieaug."
510 līdz 590 km ar vienu uzlādi ir ambiciozs rādītājs.
Normunds Avotiņš: "Braukt ar elektrību laikam ir izdevīgāk nekā ar degvielu. Šis novērojums gan neattiecas uz automašīnu. BMW i4 bāzē maksā no 60 000 eiro. M50 jau no 69 000. Šis auto ar ekstrām maksā 91 000 eiro."
Bet BMW i4 tik un tā var saņemt valsts subsīdiju, jo to piemēro pēc bāzes cenas.
Normunds Avotiņš: "Pēdējos gados novērojama mode taisīt elektromobiļus trūcīgākus salonā. Tā ir liekulība, BMW i4 M50 viss ir pareizi. Par tādu naudu es gribu braukt salonā no "karbona", nevis pārstrādātām PET pudelēm."
Live Cockpit savienoto un izliekto displeju komplekss veido pilnīgi jaunu BMW lietošanas pieredzi.
Normunds Avotiņš: "Vācieši paliek vācieši, un vietām viņiem patīk sarežģīt lietas. Labs piemērs ir galvenā izvēlne. Tajā ir 29 ikonas. Es pārskaitīju - 29!"
Par laimi, to visu joprojām var komandēt ar i drive grozāmsviru. Un vispār i4 interjers nomierinoši līdzinās normālam BMW.
Normunds Avotiņš: "Es nezinu, kurš un kad iedomājās, ka elektromobilim nevajag starta pogu. Iekāp iekšā, auto it kā ir gatavs braukt, bet nevar saprast, var vai nevar. BMW i4 viss ir pa labi - iekāpjam, piesprādzējamies, nospiežam starta pogu, liekam draivā un braucam! Kaut arī šis i4 nav nekāds M3 analogs, 544 ZS ir daudz. Kā tas iespiež sēdeklī!"
Visiem BMW i4 ir 76 kWh baterija, tikai katrā modelī tai ir citāds uzdevums. Pie tādas jaudas par sniedzamības rekordiem jāaizmirst. Vai nu 3,9 sekundes līdz simtam, vai....
Normunds Avotiņš: "Piemēram, M50 rāda gandrīz 400 km. Pāri 300 noteikti sanāk. Ja izmet ārā vienu motoru, bet patur to pašu bateriju, tad jau sniedzamība tiešām sasniegs tos 500 km."
Ikdienā var likt lietā rekuperācijas sistēmu. Atšķirībā no citiem elektromobiļiem, kur rekuperācijas līmeņus pārslēdz ar roku, BMW piedāvā četrus darbības režīmus.
Verdikts
BMW i4 ir fantastiska mašīna. Taču stāsts pat nav par elektrību. Kas šajā mašīnā liecina par elektromobilitāti? Nekas. Pa gabalu izskatās, ka aizmugurē droši vien ir 4 izpūtēji, un mums darīšana ar normālu benzīna spridzekli. Lai uztaisītu noderīgu elektroauto, nav nepieciešams to pārvērst bezizmešu klimpā. Tas joprojām var būt driver's car - kā i4.
BMW i40 M50
+ elpu aizraujošs paātrinājums
+ līgana, komfortabla gaita
+ atzīstama sniedzamība
- 2 motori palielina svaru
- grūti pārraugāms infodisplejs
- M līmeņa pilnā cena
Dzinējs: 2 x EV
Jauda: 544
Paātrinājums: 3,9
Patēriņš: 25,8 kWh/100 km*
Baterija/sniedzamība, kWh/km: 76/510
CO2: 0
Cena: no 69 000 eiro
*) testa patēriņš