Šodien mācīsimies Toyota komerctransportu. Lielākais buss saucas Proace, to ražo koncerns PSA. Savukārt pasažieru versija saucas Proace Verso. Arī pagarinātais. Bet šis ir īpašs vēl ar ko - tas ir pilnībā elektrisks.
Toyota Proace Verso: pilnībā elektrisks buss
Elektriskajam Proace Verso ir vairākas komplektācijas. Hromēti durvju rokturi liek domāt, ka šī varētu būt pati labākā, Executive. Nez, vai durvis jāver pašam? Nē, tās ir automātiskas un atveras no pults.
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Pagarinātā versijā var braukt septiņi cilvēki un vēl paliek vieta bagāžai. Elektriskajā vietu aizņems arī kabeļi. Bet, ja ir lādētājs busa darbavietā, tos var līdzi nevadāt. Tik šiku Proace Verso nebija gadījies redzēt. Ādas sēdekļi, panorāmas jumts, savs "klimats"... Ir arī galdiņš pa vidu. Atlokāms. Ja kādam viesim nosēdies klēpjdators, te ir 220 V rozete."
Elektriskā Proace Verso cena ir no 56 400 līdz 66 700 eiro. Ko par BMW i4 cenu dabū šoferis?
Normunds Avotiņš: "Elektriskā Proace vadītājs nebūs bēdīgs, jo viņa rīcībā ir viss, ko šis modelis var sniegt. Sēdeklis ar masāžu. Ir braukšanas režīmi, duālais klimats, normāls radio un head up displejs. Sakiet, ko gribat, elektriski busi ir eksotika. Liels, septiņvietīgs auto bez izmešiem! Elektromotors ir no vieglā elektromobiļa, bet akumulators ir tāds kā kārtīgam elektrokrosoveram 75 kWh. Kopā ar šo māju sniedzamība ir virs 300 km."
Parasti elektromobiļi ir ļoti līgani, jo grīdā ir smaga baterija. Tik garam auto un lielam busam tad vajadzētu būt superkomfortablam, bet Proace Verso pa bedrēm stipri kratās. Braucot pa bruģi, aizmugurē negribētos sēdēt...
Normunds Avotiņš: "Elektriskā Proace Verso galvenie trūkumi ir tādi paši kā jebkuram EV. Neliela sniedzamība. Otrs - cena. Tāds noderētu lepnai viesnīcai, lai vizinātu viesus no lidostas un atpakaļ."
Bet šāds Proace Verso maksā 67 000 eiro. Kāpēc tai viesnīcai nepirkt elektrisku mersedesu? Tāpēc, ka tas maksā 100 000. Lūk, tāda mums ir tā elektrisko komercauto realitāte. Ko tad mums ar visu šo iesākt? Laikam jau nogaidīt. Vismaz tik ilgi, kamēr elektriskais Proace kļūst lētāks, jo cenas atšķirība no dīzeļa ir 30 000 eiro.
Un labā priekšrocība salīdzināt ar oriģinālmodeli Peugeot un Citroen, kurus pasažieru variantā varēs nopirkt tikai elektriskus, kamēr Proace Verso vēl kādu laiku varēs dabūt arī ar dīzeli.
Toyota Proace Verso Electric
+ labi aprīkots
+ nulle izmešu
+ var lietot autobusa joslas
- smaga stūre
- bedrēs stipri krata
- ļoti augsta cena
Dzinējs: EV
Jauda: 136 ZS
Paātrinājums: 12,1
Patēriņš: 25,1 kWh/100 km
CO2: 0
Baterija/sniedzamība: 75/330
Cena: no 56 400 eiro