Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Franču Lauvassirds. Pirmais brauciens ar jauno Peugeot 308.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Mūsu autotirgū, kur krosovera mēnešmaksājums ir mazāks nekā tikpat lielam parastam auto, klasiskās virsbūves bieži uzskata par otro izvēli. Varbūt jaunais Peugeot 308 atsvaidzinās interesi?

Tā nu atkal ir automašīna, uz ko atskatās. Jauno 308 ražos gan kā piecdurvju hečbeku, gan praktisku universāli.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Jaunais 308 šķiet tikpat liels kā vecais, taču tas ir optisks māns. Riteņu bāze vien ir 55 mm garāka. Pati mašīna ir par 2 cm zemāka, tāpēc tai ir tik brašas proporcijas."

Modeļa nosaukums tagad atrodams arī priekšā, bet zemāk restītē iegūlis jaunais dzimtas ģerbonis.

Normunds Avotiņš: "Jaunais 308 kļuva par pirmo modeli ar jauno Peugeot logotipu. GT piešķirta privilēģijas nest to arī sānos."

Pirms sēšanās pie stūres ieskatīsimies zem motorpārega.

Normunds Avotiņš: "Vai nu man rādās, vai tā ir, bet motors šķiet iebīdīts dziļāk. Tas uzlabo izsvarojumu un vadāmību. Jaunajam 308 ir gan benzīns, gan dīzelis, divi hibrīdi, un to varēs dabūt pilnībā elektrisku."

GT Pack ir labākā komplektācija un lieliski parāda jaunajā modelī īstenotās inovācijas.

Normunds Avotiņš: "Svarīgais ieguvums ir jaunā i Connect sistēma. Tās centrs ir 10 collu ekrāns."

Svarīgāks par izmēru ir saturs. Ekrāns ir ātrāks un ar nesalīdzināmi labāku izšķirtspēju nekā agrāk. Sadzīvot ar skārienjutīgo ekrānu palīdz pogu rinda apakšā un slīpi novietots i-toggles jeb i-slēdžu bloks.

Normunds Avotiņš: "Te ir virtuāli taustiņi, kas padara ekrāna lietošanu vieglāku un drošāku. Braucot nav jānovēršas no ceļa."

Normunds Avotiņš: "Aptverošā kokpita sajūta rada sajūtu, it kā mēs brauktu ar baigo sporta automobili. Sporta sēdekļi un arhitektūra rada iespaidu, it kā salons būtu mazs. Tas ir blīvi izkārtots apkārt vadītājam."

Šajā ziņā Peugeot 308 GT Pack stipri līdzinās Toyota Corolla GR Sport - masīvi krēsli, sportiskas nošuves un ne pārāk daudz vietas aizmugurē. Individuālistu mašīna, kurā padomāts arī par sīkumiem.

Normunds Avotiņš: "Stūrējas vienkārši izcili. Spidometru es neredzu, jo stūri tik zemu nolaist nevaru. Motoram ir 131 ZS, bet brīžiem rodas sajūta, ka tas auto neiet. Spidometrs gan liecina par pretējo." 

Peugeot 308 šķīries no gadu gadiem pazīstamā automāta kloķa. Tagad te ir iedziļinātā svira. Peugeot 308 tā pievirzīta tuvāk vadītājam un mazliet pacelta, lai būtu ir ērtāk lietot. Lai samazinātu trokšņa līmeni, jaunajam kompaktniekam ir dubultslāņu sānstikli.

Verdikts

Smuks auto, vai ne? Bāzes versijā tas gan izskatās pieticīgāk, bet pamatkvalitātes saglabājas. Mīkstāka gaita, labāka skaņas izolācija un jaunais kokpits. Labi, ka to var nopirkt ar parastiem dzinējiem, jo tie būs mums vajadzīgi vēl ilgu laiku.

Jaunā Peugeot 308 sākuma cena ir tikai 19 900 eiro, kamēr GT Pack ar benzīna dzinēju maksā ap 32 000 eiro. Lētākais hibrīds prasa jau 34 700 eiro.

Peugeot 308 GT

+ krasi uzlabots i-cockpit

+ sportisks dizains un salons

+ stingra balstiekārta

- dzinējs dažkārt "sagurst"

- stūre aizsedz paneli

- aizmugurē ir šauri

Dzinējs: 1199 ccm, R3 turbo

Jauda: 131

Paātrinājums: 9,6

Patēriņš: 5,6

CO2: 127

Cena: 32 000 eiro

Uz augšu