Ieskatoties jaunu automašīnu reģistrā kāds varētu aizdomāties - kas noticis ar japāņu zīmolu Mazda? Lai pārliecinātos, ka ar to viss ir kārtībā, Auto ziņu ekspertam nācās braukt līdz pašai Portugālei.
Pirmais brauciens ar Mazda jauno flagmani CX-60
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Aldis Zelmenis: "Ar Mazdu viss ir kārtībā. Jāatceras, ka tas ir neliels ražotājs un modeļu līnija nav plaša. Mazda CX-60 ir pirmais PHEV jeb lādējamais hibrīds!
Vēl vairāk - tā ir visu laiku jaudīgākā sērijveida Mazda. 2,5 litru benzīna dzinējs kopā ar 100 kW elektromotoru attīsta vairāk nekā 300 ZS jaudu.
Aldis Zelmenis: "Ja paskatīsimies uz virsbūvi, ieraudzīsim kaut ko no BMW, Infiniti un Jaguar dizaina."
Tas tāpēc, ka
CX-60 platforma pārstāv "motors priekšā, velkošie riteņi aizmugurē" principu
. Skaidrs, ka krosoveram ir pilnpiedziņa, taču SUVi, kas balstīti uz pakaļpiedziņas, allaž izskatās elegantāk un sportiskāk. Mīnuss varētu būt vieta aizmugurē - bet ne Mazdā.
Aldis Zelmenis: "Pirmais, kam jāpievērš uzmanība, - durvis atveras platā leņķī, ir viegli iekāpt un izkāpt."
Man ir ap 1,9 m, pietiek vietas un atzveltnes leņķis der garākiem gabaliem. Vietas ir daudz. Vēl vairāk vietas ir priekšā. Ja kādam vēl saglabājušās atmiņas par reiz eiropeizēto amerikāņu Mazdu CX-9, jūs esat uz pareizā ceļa.
Aldis Zelmenis:
"Visur ir mīkstie paneļi. Te ir hroma elementi. Multifunkciju stūre viena no skaistākajām. Ergonomika arī pārdomāta. Braukšanas vaina!"
Un brauc jaunā Mazda nevainojami. CX-60 ir garš automobilis, tāpēc pārvietojas plūdeni un cēli.
Aldis Zelmenis:
"CX-60 ir liels auto, braukšana ir plūdena, pārliecinoša.
Lai gan ir vairāki braukšanas režīmi, tostarp Sport, tas drīzāk paredzēts, lai izjustu, ko spēj 330 ZS un 500 Nm."
5,8 sekundes līdz "simtam" nav slikts pieteikums. Vēlāk CX-60 ražos ar rindas sešu cilindru benzīna motoru un tādu pašu 3,3 litru dīzeli. Zili brīnumi, vai ne?
Aldis Zelmenis: "Kā jau minēju, salons labi nostrādāts. Labi aprīkots. Multimediju sistēmai labs ekrāns. Daudz elektrisko ierīču, ventilējami sēdekļi, apsildāma stūre...."
Ekstrēmi īsā pirmajā braucienā, turklāt ar pirmsražošanas eksemplāru, izdevās pamanīt tikai vienu sīku trūkumu pārnesumkārbas darbībā.
Aldis Zelmenis: "Tā ir jauna, 8 pārnesumi, darbojas labi, bet, sākot braukšanu, tā mirkli vēlāk nav tik pārdomāta. Liekas kustības pa labi, pa kreisi, lai nonāktu līdz parking režīmam vai sāktu braukšanu. Būs jāpierod."
Latviju Mazdas CX-60 varētu sasniegt jūlija beigās, kad nāksies pierādīt un attaisnot premium ambīcijas - tostarp arī cenu lapās.
Verdikts:
"Skaidrs, ka Mazda CX-60 nebūs lēts – 50 - 60 tūkstoši eiro.
Pats galvenais, ka atstāj ļoti labu iespaidu. Salonā ir premium sajūta, un tas Mazda zīmolam ir vērtīgi. CX-60 noteikti kļūs par Mazda flagmani.