Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Pirmie iespaidi: Lexus NX 450h+

Lexus NX 450h+
Lexus NX 450h+ Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tā devētie pašuzlādes hibrīdi Lexus klāstā ir jau gadiem, taču nu tiem piebiedrojies arī pirmais modelis ar vadu – plug-in hibrīds NX 450h+.

NX ir Lexus klāsta vidējās klases pilsētas krosovers, kurš otrajā paaudzē ir piedzīvojis visaptverošas pārmaiņas gan dizainā, gan saturā, gan dzinēju paletē, kur svarīgākais jaunums ir zīmola pirmā plug-in hibrīdsistēma, ko uzstāda modelim 450h+. Jā, no motoru paletes ir pazudis spridzīgais divlitrīgais turbodzinējs, ko uzstādīja modelim 200t, taču jaunā hibrīdsistēma ar savu jaudu tā iztrūkumu vairāk nekā kompensē. Galu galā

jaudas izteiksmē vien tās pārākums ir izsakāms ar 71 zirgspēku

(306 pret 235 zirgspēkiem), un nav arī pārsteigums, jo hibrīdsistēmas dvēselei, kas ir no Toyota RAV4 aizgūtais 2,5 litru četru cilindru motors, asistē veseli divi elektromotori. Viens ar 182 zirgspēku jaudu palīdz griezt priekšējos riteņus, bet otrs uzstādīts pie aizmugurējās ass un faktiski nodrošina arī elektrisku pilnpiedziņu. Aizmugurējais elektromotors attīsta 54 zirgspēkus. Ja salīdzina ar otru NX šobrīd pieejamo versiju 350h, tad jaudas ir par 62 zirgspēkiem vairāk.

Elektromotoru barošanai tiek izmantots grīdā iebūvēts 18,1 kilovatstundas gaitas akumulators. Tas ne vien nodrošina iespēju kombinētā ciklā

ar elektrību vien nobraukt līdz pat 76 kilometriem, vai pat 98 kilometriem pilsētas režīmā,

bet arī pazemina automašīnas smaguma centru. Un ko nozīmē zemāks smaguma centrs? Tas nozīmē uzlabotu dinamiku un automobiļa uzvedību svara pārnesēs. Šāda tipa automobilim tas varbūt nav starp noteicošajiem faktoriem, tomēr tāpat ir patīkami, ja auto pārlieku nešūpojas pie straujākām virzienmaiņām.

Lexus NX 450h+
Lexus NX 450h+ Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ar 306 zirgspēku jaudu un 391 Nm summāro griezes momentu NX 450h+ spēj 100 km/h sasniegt 6,3 sekundēs, kamēr maksimālais ātrums hibrīda režīmā ir cienījami 200 kilometri stundā. Braucot ar elektrību vien, maksimālais ātrums ir 135 km/h. Paātrinājums nav zibenīgs, tomēr Sport režīms šajā krosoverā, kurš konceptuāli tomēr veidots dzīvošanai pilsētā vai piepilsētā, spēj pamodināt sportista garu. Tas gan nenozīmē, ka automobilis pieplok zemei un ir gatavs doties slīpēt šauras kartinga trases pagriezienus, taču

taisnvirzienā un pie apdzīšanām var baudīt vairāk nekā pietiekamu dinamiku. 

Vienīgi jārēķinās, ka ar pedāli grīdā citkārt klusā auto priekšā ar diezgan paskaļu dūkoņu pamodīsies atmosfēriskais motors. Bet, tā kā tas novērojams tikai sprinta brīžos, kas nav pastāvīgi, motora dziedāšana ātri vien aizmirstas. 

Lexus NX 450h+
Lexus NX 450h+ Foto: Ingars Tenis, TVNET

Pārejot pie automašīnas estētikas, var teikt, ka dizaina evolūcija ir acīm redzama. Ka tas ir NX. Jauni priekšējie LED lukturi, starp kuriem atrodas milzīga izmēra sešstūru vārpstiņas dizaina radiatora režģis, un jauni LED lukturi aizmugurē, ko stilistiski savieno LED josla visā mašīnas platumā. Ja salīdzina priekšpuses un aizmugurējās daļas dizainu, redzamas vieglas atšķirības –

seja ir ar asām līnijām, bet aizmugurē sakombinēti asie elementi ar sievišķīgi apaļām formām.

Profilā savukārt var novērtēt uz aizmuguri atvirzīto pasažieru kapsulu un izmēģinātā F Sport modeļa gadījumā elegantus melnus riteņu diskus.

Lexus NX 450h+
Lexus NX 450h+ Foto: Ingars Tenis, TVNET

Ja salīdzina ar iepriekšējās paaudzes NX, jaunais modelis ir nedaudz garāks un ar nedaudz garāku riteņu bāzi. Attiecīgie rādītāji tagad ir 4,66 un 2,69 metri, un no tā visvairāk iegūst aizmugurējie pasažieri. Iesēdos, kā saka, aiz sevis, un vietas tiešām ir komfortabli daudz. Tomēr vislielākās pārmaiņas ir notikušas kokpitā ap vadītāja sēdvietu. Te

visa kā ir daudz un jauna, tomēr vide ir pārskatāma un pārsteidzoši ergonomiska.

Tas, kas uzreiz krīt acīs, ir daudzie ekrāni un jo īpaši jau centrālais skārienpanelis, kura diagonāle atkarībā no komplektācijas var sasniegt iespaidīgas 14 collas. Interfeiss tajā ir moderns un elegants vienlaicīgi un arī daudz ērtāk pārvaldāms nekā iepriekšējās paaudzes modelī, kur kursora "braukāšanai" pa ekrānu bija jāizmanto neērts touch pad ar grūti iestatāmu jutību. Tad bieži vien sanāca kursora rāmīti dzenāt pa ekrānu un tā arī nenonākt līdz vajadzīgajai izvēlnei. Jaunajā paaudzē virtuālās pogas spilgtajā planšetes ekrānā ir kā diena pret nakti. Galu galā pirksts tomēr ir un paliek precīzākais instruments, kas ir cilvēka rīcībā.

Lexus NX 450h+
Lexus NX 450h+ Foto: Ingars Tenis, TVNET

Digitālais instrumentu panelis ar pārskatāmiem rādītājiem nav pārsteigums, jo Lexus vienmēr ir pamanījušies dizainu ieturēt atturīgu, lai vadītājs ātri varētu nolasīt visu viņam interesējošo informāciju.

Jaunums turpretī ir stūre ar slēdžiem, kas ir kā hibrīds starp skārientaustiņiem un fizikāli nospiežamām pogām.

Tās paredzētas braukšanas režīmu, tai skaitā kruīza kontroles un ātruma ierobežotāja pārvaldībai, kā arī audio sistēmas, tai skaitā bezvadu Apple CarPlay pārvaldībai iespaidīgajā 10 collu head-up displejā. Sākumā mazliet prasa pieradumu, taču ātri vien tu jau precīzi proti izvēlēties vajadzīgo izvēlni un iestatījumu. 

Lexus NX 450h+
Lexus NX 450h+ Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lai kā, gaisotne jaunajā automobilī ir japāņu zīmola cienīga. Mīksta āda, augstas kvalitātes materiāli, meistarīga montāžas kvalitāte. Tas viss padara uzturēšanos Lexus NX 450h+ par patīkamu pieredzi kā priekšā, tā arī aizmugurē. Bagāžas nodalījums gan ir nedaudz samazinājies, un tagad tā tilpums ir 545 litri pret 555 litriem pirmās paaudzes modelī, taču vairumam ikdienas vai pat ceļojuma vajadzību tāpat pietiks. Dodoties ceļojumā, vienīgi jāpatur prātā, ka oficiālo degvielas patēriņu neizdosies sasniegt. Tas ir 1,1 litrs uz 100 kilometriem, taču būs spēkā tikai tad, ja braucienu sāksi ar pilnu bateriju un pirmo 100 kilometru lielāko daļu mērosi ar elektrību. Kad baterija būs tukša, tad atliek divas iespējas –

meklēt uzlādes iekārtu, no kuras Lexus NX 450h+ spēs sūkt enerģiju ar 6,6 kW jaudu un uzpildīties 2,5 stundās, vai arī turpināt ceļu pašuzlādes hibrīda versijā,

kad patēriņš palielināsies līdz aptuveni 6 litriem. Godīgi sakot, arī tas automobilim ar šādu veiktspēju un statusu ir maz.

Lexus NX 450h+
Lexus NX 450h+ Foto: Ingars Tenis, TVNET

Visbeidzot par cenām. Lexus NX cenu lapā lētākais būs NX 350h ar priekšpiedziņu, un tas maksā 48 800 eiro. Lētākais NX 450h+, kas vienmēr un neatkarīgi no aprīkojuma ir ar pilnpiedziņu, maksās 62 400 eiro, savukārt līdzās izmēģinātajam F Sport modelim cenu lapā pretī stāv skaitlis 71 800.

Lexus NX 450h+
Lexus NX 450h+ Foto: Ingars Tenis, TVNET
Uz augšu