Starptautiskais ātrās ēdināšanas restorānu tīkls "McDonald’s" pēc 32 gadu darbības plāno pārdot savu Krievijas biznesu, vēsta izdevums "The Times".
"McDonald's" plāno pārdot biznesu Krievijā
Vēl martā "McDonald's" paziņoja, ka uz laiku slēgs Krievijā savu darbību, līdzīgi kā citas ēdināšanas uzņēmumu ķēdes, tomēr daudzi darbinieki un aktīvisti ir uzstājuši uz pilnīgu uzņēmumu aiziešanu no šī tirgus. Pēc vairāk nekā 80 aktīvas karadarbības dienām Ukrainā "McDonald's" ir paziņojis, ka plāno pārdot savu biznesu vietējam pircējam. Attiecīgi šie restorāni vairs neizmantos "McDonald's" nosaukumu, logotipu vai zīmolu. Tomēr paredzēts, ka uzņēmums saglabās savas preču zīmes Krievijā.
"Šī ir sarežģīta problēma, kurai nav precedenta un kam ir dziļas sekas," ziņojumā franšīzēm, kas nonācis "The Times" rīcībā, raksta "McDonald's" izpilddirektors Kriss Kemčinskis.
"Daži varētu iebilst tam, ka nodrošināt piekļuvi pārtikai un turpināt nodarbināt desmitiem tūkstošu parasto pilsoņu noteikti ir pareizi rīkoties. Taču nav iespējams ignorēt humanitāro krīzi, ko izraisījis karš Ukrainā. Un nav iespējams iedomāties, ka "zelta arkas" pārstāv to pašu cerību un solījumu, kas lika mums ienākt Krievijas tirgū pirms 32 gadiem," pauž uzņēmuma izpilddirektors.
Restorānu ķēdes paziņojumā minēts, ka starp kompānijas prioritātēm ir centieni nodrošināt "McDonald's" darbiniekiem Krievijā atalgojuma izmaksu līdz jebkura darījuma noslēgšanai un ka darbiniekiem nākotnē būs darbs pie jebkura potenciālā pircēja.
Pārcelšanās rezultātā uzņēmums Krievijā reģistrēs norakstīšanu 1,2 līdz 1,4 miljardu ASV dolāru apmērā un atzīs "ārvalstu valūtu konvertēšanas zaudējumus".