Toyota RAV4 ir tik pazīstams un karjeru piepildījis automobilis, ka šķiet, ko vēl ar to mašīnu iesākt, ja ne izlaist pilnīgi jaunu modeli? Tomēr Toyota ir citās domās un dāvina mums īpašu RAV4 modeli Adventure. Tulkojumā tas ir Piedzīvojums, un mūsu uzdevums ir noskaidrot, cik piedzīvojuma ir Piedzīvojumā!
Kas ir Toyota RAV4 Adventure un ar ko tā ir īpaša
Adventure pazīšanās zīme ir robustāks priekšvadnis ar jaunā tipa LED lukturiem, kas drīzumā parādīsies arī citās RAV 4 versijās.
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Ja RAV4 Adventure būtu gaišāks, akcenti būtu pamanāmāki. Bet mēs jau redzam, ka tas nav parasts RAV4. Tam ir speciālas LED gaismas un Toyota zīme, kas tagad atrodas pašā radiatora restes vidū. Līdz ar to automobilis vairāk izskatās pēc brutāla visurgājēja. Ja logotips ir liels un pa vidu, jebkura mašīnai ir ar lielāku pašpārliecību."
Stāju uzlabo arī paplašinātas riteņu arkas un īpaša dizaina tumšie diski, kādi būs tikai Adventure versijai. Šis RAV4 pieejams tikai un vienīgi ar AWD-i inteliģento visu riteņu piedziņu, kurā izmantots papildu elektromotors uz aizmugurējās ass.
Normunds Avotiņš: "Skaidrs, ka pilnpiedziņa ir noderīga pat pilsētas visurgājējam. No RAV4 mēs sagaidām to, lai mašīna būtu saturīga un pamatīga. Var nebūt pārāk ātrs, galvenais, ka uz to var paļauties. Ar to RAVam nekad nav bijis problēmu."
Rūc un spārdās, bet ārā tiek vienmēr. To nodrošina benzīna hibrīddzinējs ar 222 ZS summāro jaudu. Un jaudas pat pilsētā nekad nav par daudz.
Normunds Avotiņš: "Lai atrastu piedzīvojumus, nemaz nevajag Āfriku. Mums pat Rīgā netrūkst offroad taku. Šis, teiksim tā, "virziens" skaitās Putnu iela. Jābūt pilnīgi "ar putniem", lai šo bedru kolekciju dēvētu par ielu. Un nav tā, ka te neviens nebrauc."
Arī iela, kas lepni saucas Staburaga vārdā, drīzāk atgādina stepē iebrauktu taku. Lai nu kā, iemesli, kāpēc rīdziniekam vajadzētu džipu ar lieliem riteņiem, tālu nav jāmeklē. RAV4 pilsētas patēriņš gan ir ap 7 - 8 litriem. Jautājums, cik jāpiemaksā par Adventure izskatu?
Normunds Avotiņš: "Adventure noteikti nav no lētākajiem RAV4. Šāda automašīna maksā ap 43 000 eiro. Tas ir pa vidu starp RAV4 Style un Luxury. Rodas jautājums, ko tad es par to naudu dabūšu. Pamanāmākie, bez šaubām, ir sēdekļi."
Tie ir ādas, ar īpašu zīmējumu, un svītriņas nedaudz atgādina vienu populāru modes zīmolu. Atceraties, bija ļaudis, kas smīkņāja par oranžām vīlēm Subaru salonos? Tagad tādas ir arī Toyota RAV4.
Izmantojot gadījumu, Toyota klusiņām novērsusi sīkas nebūšanas RAV4 salonā. Apgaismojums pilnībā pārtaisīts uz LED spuldzēm, panelī uzradusies C Type uzlādes ligzda un - ahā - stiklu pacēlāja pogas durvīs beidzot ir apgaismotas.
Normunds Avotiņš: "Uz vienu lietu Toyota ietaupījusi. Pasēdēju pasažieru sēdeklī - izrādās, ka elektriska regulēšana te ir tikai vadītāja krēslam."
Sliekšņu un bamperu uzlikas, izkāpšanas apgaismojums spoguļos - tas viss piederas tikai Adventure. Šis ir arī pagaidām vienīgais RAV4, kam iespējams pasūtināt divtoņu krāsojumu - par 550 eiro.
Secinājumi
Toyota RAV 4 Adventure versija izgatavota ar vienu mērķi - atsvaidzināt interesi par modeli, kas iznāca jau 2019. gadā. Tātad pirms 3 gadiem. Tomēr jāatzīst, ka vizuālais komplekts nes vēl vienu misiju. Šāds RAV4 vēl varētu iepatikties arī tiem, kam standarta modelis bija nu tā, ne visai.