Bentley Motors vadību sākušas mākt bažas, ka viņu automobiļi kļūst arvien smagāki, nākamajā paaudzē pilnās masas rādītāju dēļ tie pametīs vieglo automašīnu kategoriju un autovadītājiem jau būs nepieciešamas kravas auto jeb C kategorijas vadītāja tiesības.
Bentley sāk satraukties par savu auto svaru
"Ir vajadzīgas krasas izmaiņas. Ar pašreizējām tehnoloģijām pilna masa sasniegs vieglo auto svara limitus. Mums ir nepieciešama aktīva saruna ar sertifikācijas iestādēm, lai panāktu pārmaiņas," tiek citēts Bentley Motors Bentayga produktu direktors Kriss Kols.
Kā piemēru var minēt krosovera Bentley Bentayga EWB jeb pagarināto versiju. Attālums starp Bentayga EWB riteņu asīm ir par 183 mm lielāks nekā oriģinālajam krosoveram un ir 3175 mm. Jaunās versijas kopējais garums ir 5322 mm. Vienīgie ieguvēji ir aizmugurējie pasažieri, kam tagad ir vēl vairāk vietas kājām, un arī durvju ailes ir paplašinātas.
Loģiski, ka šāds auto nevar būt viegls. Bentayga EWB pašmasa ir 2514 kg, bet pilna masa ir 3250 kg. Auto ir aprīkots ar 4,0 litru benzīna V8 dzinēju, kas attīsta 550 ZS, un griezes moments sasniedz 770 Nm. No nulles līdz 100 km/h apvdnieks paātrinās 4,6 sekundēs.
Bentley norāda, ka, pārejot uz hibrīddzinējiem un tīru elektrisko piedziņu, viņu automašīnu pilnā masa neizbēgami palielināsies un var pārsniegt kritisko - 3,5 tonnas. Elektromobiļi ir neizbēgami smagāki par automobiļiem ar iekšdedzes dzinēju smago gaitas akumulatoru dēļ, un to ar pašreiz pieejamajām tehnoloģijām mainīt nav iespējams. Bentley plāno sākt elektrisko transportlīdzekļu masveida ražošanu no 2025. gada.
Bentley Bentayga EWB ir smagāks par krosovera standarta versiju ne tikai izstieptā korpusa, bet arī citu iemeslu dēļ. Proti, manevrētspējas uzlabošanas nolūkā tajā izmantota aizmugurējo riteņu piestūrēšanas sistēma, durvīm ir elektropiedziņa un aizmugurē uzstādīti īpaši ērti Airline Seat sēdekļi.