Satiksmes ministrija: Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" izbūve ir jāpaātrina

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Zane Bitere/LETA

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (K) šodien, uzrunājot starptautiskā uzņēmuma "Deutsche Bahn Engineering & Consulting" komandu, sacīja, ka dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" izbūve ir jāpaātrina, informē Satiksmes ministrija.

Ministrs norāda, ka "dzelzceļš Latvijā tiek attīstīts kā sabiedriskā transporta mugurkauls, un jaunas dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" izbūve, veidojot starptautisku savienojumu starp Baltijas valstīm un Rietumeiropu, ir kļuvusi par augstu prioritāti".

Vienlaikus Linkaits iepazīstināja "Deutsche Bahn Engineering & Consulting" vadības semināra dalībniekus ar Latvijas dzelzceļa sistēmu un tuvāko gadu attīstības perspektīvām.

Tāpat uzrunājot starptautiskā uzņēmuma "DB Engineering & Consulting" komandu, ministrs aicināja izmantot iespējas, ko dod Latvijas atvērtās uzņēmējdarbības vide.

"Deutsche Bahn Engineering & Consulting" kā daļa no Vācijas uzņēmumu "Deutsche Bahn" grupas darbojas dzelzceļa infrastruktūras projektos Vācijas un starptautiskā mērogā.

"Deutsche Bahn Engineering & Consulting" Latvijā izveidojis pastāvīgās pārstāvniecības biroju un ir iesaistīts "Rail Baltica" attīstībā, tostarp duālā tilta pār Daugavu projektēšanā, Rīgas Centrālās stacijas pārbūves tehniskā projekta izstrādē, kā arī visas līnijas elektrifikācijas sistēmas nodrošināšanā. "Deutsche Bahn Engineering & Consulting" ir parakstījis memorandu starp Satiksmes, Labklājības un Izglītības un zinātnes ministrijām par dzelzceļu zinību akadēmijas izveidi Rīgā.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būtu gatava satiksmei 2026.gadā.

Svarīgākais
Uz augšu