Šodienas redaktors:
Artūrs Guds

Pirmie iespaidi: ekonomiskais Dacia Sandero Stepway ECO-G 100

Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero Stepway Foto: Ingars Tenis, TVNET

Teicams savā vienkāršībā. Tāds ir Dacia Sandero Stepway, ko var iegādāties jau par 13 500 eiro un automobiļa lietošanas gaitā turpināt taupīt, jo ar gāzi aprīkotajā versijā Sandero sanāk apbrīnojami ekonomisks.

Dacia Sandero ir populārākais zīmola modelis, kas visā pasaulē pārdots jau vairāk nekā 1,7 miljonos eksemplāru. Bet pērn no 537 095 pārdotiem Dacia automobiļiem 226 825 bija tieši Sandero. Skaitļi runā paši par sevi, un tie parāda, ka šīs saimes automašīnas pērk. Kāpēc pērk? To lūkoju noskaidrot, dodoties pie Dacia dīlera Norde, kur saņēmu jauno Stepway modeli 100 zirgspēku ECO-G versijā, kas prot pārtikt kā no benzīna, tā arī LPG.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Sandero un Sandero Stepway ir būvēti uz vienas un tās pašas CMF modulārās platformas, taču viens no otra ievērojami atšķiras. Ja Sandero ir gluži parasts mazās klases hečbeks ar 4088 mm attālumu starp bamperiem, tad

Stepway, kā jau nosaukums vedina domāt un ārējais veidols apliecina, ir vairāk uz piedzīvojumiem dabā tendēts auto.

Stepway ir nedaudz garāks un augstāks un ir viegli atpazīstams pēc modulārajiem jumta reliņiem, uz kuriem var pārvadāt līdz pat 80 kilogramu smagu bagāžu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Sandero Stepway uzreiz atpazīstams arī ar atšķirīgo, rievoto motora pārsegu, jauniem Y formas LED dienas gaitas lukturiem, riteņu arku paplatinājumiem, īpašu durvju apakšu apdari, nu un, protams, ar paaugstinātu klīrensu.

Tas noderēs ne tikai ikdienas lietošanā pa mūsu ceļiem un neceļiem, bet arī nobraucot no ceļa ar cietu segumu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Dacia uzskatāms par līderi, kad runa ir par "saprātīga" automašīnu patēriņa veicināšanu. Ar to jāsaprot atteikšanās no eksotiskiem materiāliem apdarē, vienkāršākām komforta sistēmām un dažiem kompromisiem ergonomikā, kas palīdz noturēt cenu ļoti zemā līmenī un dod iespēju plašam patērētāju lokam tikt pie jaunas automašīnas. Jā, tā ir vienkāršāka daudzos aspektos, un jo īpaši tas pamanāms salonā, kur

nebūs mīksto paneļu apdares elementu un sēdekļi apšūti ar vienkāršu audumu.

No vienas puses, var klauvēt pie priekšējā paneļa vai durvju apšuvuma un sūdzēties, ka gribas taustei tīkamākas detaļas. Taču, no otras puses, cik nu bieži mēs glāstām durvju palodzes vai to pašu priekšējo paneli, lai tas sāktu šķist kaitinoši ciets? Turklāt ietaupījumus, kas veikti uz apdares materiālu rēķina, Dacia kompensē ar interesantiem interjera dizaina risinājumiem, piemēram, sintētiska auduma ielaidumu visā priekšējā paneļa platumā un oranžiem akcentiem visā salonā – ventilācijas deflektoros, uz durvju rokturiem un sēdekļu apdarē.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

No braukšanas viedokļa Sandero Stepway ir ļoti viegls auto – stūre viegla, ātrumpārslēgs precīzs. Arī pats auto ir viegls (tas atkarībā no aprīkojuma sver 1134-1154 kg), tāpēc no 1 litra ECO-G motora netiek prasīts pārāk daudz.

Ar 100 zirgspēkiem, ko motors atdod tad, kad tiek barots ar gāzi, pilnīgi pietiek, lai auto varētu saukt par dinamisku.

Skaidrs, ka uz rekordiem pretendēt nevar, tomēr iekļaušanās satiksmes plūsmā uz galvenā ceļa nesagādā nekādas problēmas. Benzīna režīmā jaudas ir par 10 ZS un arī griezes moments ir par 10 Nm mazāks (160 Nm), tomēr auto tāpat brauc diezgan jestri.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Paātrinājuma laikā un uz šosejas var just, ka Dacia ir pieņēmuši kompromisus attiecībā uz skaņas izolāciju, kas varēja būt labāka. Motoriņu dzird labi, tāpat kā riepu švīkstoņu, bet neteikšu, ka tie būtu ārkārtīgi traucējoši faktori, jo ir citas lietas, kas priecē vairāk. Un tie ir braukšanas ekonomiskie aspekti.

Izbraucot pa galvaspilsētu un tuvējā Pierīgā apmēram 150 kilometru distanci, degvielas tvertnes indikatora stabiņš tā arī faktiski neizkustējās.

7,7 litri uz 100 kilometriem bija patēriņš pēc krietna gabala, kas nobraukts šosejas ritmā. Atpakaļ pilsētā tas jau atkal sāka kāpt un pārsniedza 8 litrus uz 100 kilometriem. Izklausās padaudz, tomēr jāatceras, ka Dacia Sandero Stepway ir mazās klases krosovers, turklāt, pārvēršot 8 litrus gāzes naudā, nemaz tik daudz nesanāk. Ja salīdzina ar benzīna izmaksām, tad pat var teikt, ka sanāk ļoti maz.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Pieņemsim, ka pilsētā Sander Stepway ar ECO-G gāzes iekārtu tērē savus 8 litrus uz 100 kilometriem. Tā kā gāze maksā apmēram 81,5 centus litrā, tēriņi par šādu gāzes apjomu ir 6,52 eiro. Ja salīdzinājumam paņemam benzīna ekvivalentu, ko var iegādāties par šādu naudas summu, tad

sanāk nieka 3,3 litri ar nosacījumu, ja benzīns maksā 1,95 eiro par litru.

No šāda skatpunkta raugoties, nav daudz tādu auto, kas spētu līdzināties Sandero Stepway, kurš, kā jau teicu ievadā, brauc ļoti viegli un ļauj pie stūres relaksēties. Citiem vārdiem, padara braucienu baudāmu un pilnībā attaisno Dacia filozofiju piedāvāt vienkāršus, ietilpīgus, uzticamus un izturīgus transportlīdzekļus bez liekām ekstrām par labāko cenu tirgū.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Cenas, starp citu, nudien ir zemas. Pircējs Sandero pasaulē var iekāpt jau par 11 190 eiro,  un tādā gadījumā viņš iegūs Sandero versijā Essential ar 65 zirgspēku motoru. Lētākais Sandero Stepway ar 90 zirgspēku turbomotoru pie dīlera Norde maksā no 13 500 eiro, savukārt ekonomiskais ECO-G 100 bāzes komplektācijā pieejams par 13 880 eiro. Auto ar gāzes iekārtu un Comfort aprīkojuma līmeni tikmēr pieejams par 14 700 eiro. Starp citu, pretēji tam, ka daudzviet automašīnu pasūtījuma ilgums ir pat līdz vienam gadam, Dacia Sandero Stepway Nordē šobrīd ir pieejami uz vietas ar tūlītēju piegādi.

Tehniskie dati: Dacia Sandero Stepway ECO-G 100

Dzinējs: 999 cm3, trīs cilindri

Jauda: 100 ZS (LPG), 90 ZS (benzīns)

Griezes moments: 170 Nm (LPG), 160 Nm (benzīns)

Vmax: 177 km/h (LPG), 173 km/h (benzīns)

0-100 km/h: 11,9 sekundes

Vidējais patēriņš: LPG: 6,8 – 7,2 l/100km; benzīns: 5,2 – 5,6 l/100 km

CO2 izmeši: LPG: 106 – 112 g/km; benzīns: 119 – 126 g/km

Bagāžnieks: 410 – 1455 l

Raksts tapis sadarbībā ar "Norde".

Uz augšu