“Manuprāt, tas ir labs solis, kas vērsts uz mazāk pieredzējušiem autobraucējiem. Esmu pārliecināts, ka mūsdienās automašīna ar labām riepām spēj tikt galā ar 99,9 procentiem ikdienas izaicinājumu, bet autovadītāji, kuri nezina, kā viņu auto uzvedīsies ārkārtas situācijā, var būt pateicīgi par šādām tehnoloģijām. Ražotāji cenšas panākt, lai mašīna brauktu tur, kur pagriezta stūre,” saka M. Buzelis.
Ne tikai drošībai, bet arī braukšanas priekam
Daži braukšanas entuziasti, visticamāk, noraidīs daudzus datorsistēmu kontrolētos procesus un apgalvos, ka tie bojā braukšanas prieku. M. Buzelis viņiem daļēji piekrīt un saka, ka vadāmība jaunajām automašīnām vairs nav tāda pati kā vecajām.
Eksperts norāda, ka augstu vērtē tās automašīnas, kuras ir izstrādātas tā, lai būtu viegli prognozējamas ekstremālās situācijās, taču tai pašā laikā piebilst, ka mūsdienās autobūves nozarē noteicošās ir emisijas, kā dēļ daudzi ražotāji cenšas atsevišķas mehāniskas komponentes aizstāt ar alternatīviem risinājumiem, kas gan mēdz darboties ar aizturi.
“Ikdienas satiksmē tie veic lielisku darbu un spēj glābt mazāk pieredzējušus autovadītājus, vienlaikus izmaksājot ražotājiem mazāk un samazinot CO₂ emisijas. Neviena jauna automašīna nekad nebūs tik patīkama kā vecākas. Taču tas viss ir saistīts ar drošību un lietošanas ērtumu,” skaidro eksperts.
Lai gan daudzas elektroniskās sistēmas īstiem braukšanas entuziastiem neliek mieru, daži ražotāji joprojām meklē zelta vidusceļu. Piemēram, tādiem auto kā Porsche stabilitātes kontroles sistēma ir regulējama un tas dod iespēju vadītājam izbaudīt “tīru” braukšanu – braukt sānslīdēs vai izbuksēt riteņus, cik vien sirds kāro.
Taču nevajag skatīties tikai uz eksotiskiem modeļiem, jo arī jau pieminētā G-Vectoring Control Plus ir izstrādāta tā, lai sniegtu vadītājam pēc iespējas lielāku braukšanas prieku, vienlaikus nodrošinot drošību un komfortu pasažieriem.