Kā zināms, ir trīs veidu Audi - katrai dienai, katrai sportiskai dienai un Audi ļoti sportiskai ikdienai. Tie ir Audi RS. Tās ir retas, ekskluzīvas, ātras un ļoti baudāmas automašīnas. Šoreiz TV Auto ziņas viesojas Biķernieku trasē, lai iepazīties ar dažiem RS tuvāk, tostarp arī jauno Audi RS3.
400 zirgspēku plus quattro: jaudas piedzīvojums ar jauno Audi RS3
Mežonīgākais no visiem Audi A3 tagad kļuvis pavisam mežonīgs - 400 zirgspēku, 3,8 sekundes līdz "simtam" un īpašs RS Torque režīms, kas ļauj novadīt visu dzinēja griezi uz pakaļējiem riteņiem un... driftēt! Līdz īstam driftam Biķerniekos gan netikām, taču Autojuta braukšanas akadēmijas vadībā Audi RS3 iespējas izgaismojās gluži labi.
Vitauts Šveds (Vytautas Švedas), Audi driving academy by Autojuta vadītājs: "Leģendārais 2,5 litru dzinējs rāda visas savas iespējas. Transmisija ir fantastiska. Šie faktori padara šo modeli ārkārtīgi pievilcīgu jaunākai auditorijai."
Ne velti Audi speci no Kauņas izvēlējušies spilgtākās Audi RS3 krāsas. Tas ir automobilis braucējiem, kas tiešām vēlas tikt pamanīti.
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Audi RS3 ir atradums tiem, kam patīk jaudīgas, ātras, bet kompaktas automašīnas. Tiem, kam liela jauda nenāk komplektā ar milzu izmēriem. RS3 ir viena vai divu cilvēku auto. Aizmugurē vieta, protams, ir, tomēr tā ir mašīna vienam. Ikdienā mums jārēķinās ar citu vajadzībām, bet, iekāpjot Audi RS3, tu esi uzkāpis uz superbaika, jo paliec tikai tu un mašīna."
Ilgvars Ļubka, Audi zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā: "Viņš ir viegls, ātrs, saprotami gabarīti. Plašs pircēju loks un pievilcīga cena."
RS3 ir ūberjaudīgo Audi sākuma modelis, kas maksā pusi no lielo RS cenas, sākot ar kādiem 60 000 eiro. Un, kā ar ikvienu RS, ar to var droši braukt katru dienu.
Vitauts Šveds: "Parasti tie ir visaizraujošākie, visinteresantākie un pārsteidzošākie auto katrai dienai."
Audi pazinējus nepiemuļķosiet, bet cilvēks parastais, paskatījies uz RS3 un RS4 mašīnām, brīnīsies vai tas maz atšķiras un kāpēc viens ir 3, bet otrs 4?
Normunds Avotiņš: "Te nu jautājums, vai RS3 sedans nav iekāpis kādreizējā RS4 sedana teritorijā?"
Vitauts Šveds: "Audi RS3 sedans noteikti ir solis RS4 virzienā."
Normunds Avotiņš: "Vecajos laikos, kad Audi RS4 bija 8 cilindri, nebūtu jautājumu, kurš te ir galvenais. Bet tagad cilindru skaits atšķiras tikai par vienu, jauda ir pietiekama, auto ir audzis visos izmēros un tam ir ekstras, kas to padara līdzvērtīgu lielajiem RS. Jaunais RS3 iegājis jaunā līmenī, un mums tas patīk."
Jaunajam Audi RS3 ir tikai par 50 zirgspēkiem mazāk kā RS4, turklāt to ražo tikai kā Avant jeb universāli. Ja ar 400 zirgiem šķiet par maz, laipni lūdzam Rennsport augstākajā līgā. Superavantam Audi RS6 ir 8 cilindri, 2 turbokompresori un 600 zirgspēki!
Gandrīz tikpat ir Porsche Taycan radiniekam, elektriskajam Audi e tron GT. Nez, kurš ir ātrāks? RS6 launch control jeb palaišanas sistēmas starta brīdī burtiski tin asfaltu uz riteņiem, un "izpogā" bateriju nesēju.
Ilgvars Ļubka: "Nevar noliegt, ka iekšdedzes motoriem ir savs šarms, ne velti ir t.s. benzīngalvas."
Bet vēl pēc pāris startiem paātrinājums izlīdzinās. Droši vien uzsilusi e tron baterija, kas tagad dod elektromotoriem pilnu jaudu. Kas reiz pamēģinājis, no elektrības vaļā netiek.
Ilgvars Ļubka: "Tie cilvēki, kas braukuši ar elektromobili divas nedēļas, ar grūtībām pārsēžas atpakaļ uz iekšdedzes auto."
Lai cik suģestējoši ir V8 jaudas izvirdumi, arī Audi Sport un RS nākotne pamazām sāk izskatīties elektriska.
Ilgvars Ļubka: "Domāju, ka akceptēsim, sapratīsim labāk, tehnoloģijas ļaus mums izbaudīt jaunas lietas. Būs jaunas pieredzes blakus skaņai nāks jaunas sajūtas."
Bet pagaidām Audi Sport ielas modeļu elitē valda benzīna spēks. Bez jaunā RS5 tur pieejami vēl septiņi īpašie modeļi, ieskaitot krosoveru RS Q8. Ja tādi aparāti ir pa spēkam, ir no kā izvēlēties!