Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Labs un vēl labāks. Modernizētā Škoda Karoq tests

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Savulaik Škodai vispār nebija krosoveru. Tagad to ir daudz, ja liekam klāt arī elektriskos. Simboliskākais no Škodas SUV ir Karoq, jo tas ir kompaktklases krosovers un reiz aizstāja Škoda Yeti. Šodien TV Auto ziņas brauks ar modernizēto Karoq.

Nemainot pazīstamos apveidus un izmērus, Škoda veikusi Karoqam apjomīgu ārienes "tūningu". It kā jau viss tas pats, tomēr skaidri redzams, ka tas ir jauns modelis.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Ja uzdodat jautājumu, kāpēc mašīna piepeši ir tik pievilcīga, jo tas taču ir tikai feislifts, atbilde ir jaunā radiatora reste. Vecā tagad palikusi tikai Superb. Arī jaunie lukturi ir modernāki un pirmo reizi ar LED matricām."

Karoq Ambition tādi pieejami par piemaksu, kamēr Elegance un Sportline ir standartā.

Normunds Avotiņš: "Pirms pieciem gadiem Karoq aizstāja Škoda Yeti, jo tas bija morāli novecojis. Dizaina smalkumiem vērību tad nepiegrieza, un Karoq ārienē bija detaļas, kas dažiem nešķita gana pievilcīgas. Viena no tādām bija aizmugurējie lukturi, kas izskatījās nonākuši tur gadījuma pēc. Tagad viss ir mainījies. Nopērkot matricu gaismas, aizmugurē mēs dabūjam LEDus un skrejošos pagriezienus. Bet galvenais, ka forma ir ekskluzīvāka, gluži kā samazinātam BMW."

Līdz šim Karoq reti pozicionēts kā sportisks krosovers. Ne tam Monte Karlo modeļa kā Kamiq, ne RS kā Kodiaq. Reizē ar modernizāciju šī netaisnība kaut simboliski, tomēr labota.

Normunds Avotiņš: "Šī ir vislabākā jaunā Karoq komplektācija SportLine. Tajā īpašs ir gandrīz viss, kaut vai diski. Mazākus par 18" dabūt nevar, šie par piemaksu ir 19. Ir daži dizaini, kas pieejami tikai Sportline. Paņemsim ko citu, piemēram, metālisko krāsu. Citiem Karoq tā maksā 520 eiro, bet Sportline tikai 180.

Jāņem vērā, ka visvienkāršākais Sportline maksā vismaz 31 000 eiro, kamēr Karoq bāzes cena ir vien 24 000 eiro. Un pat tādam Karoq daudz kas jau ir standartaprīkojumā - piemēram, divzonu "klimats" un apsildāmi sēdekļi.

Normunds Avotiņš: "Gatavojoties jaunā Karoq testiem, mazliet bažījos, kas būs noticis ar interjeru. Māteskompānijas modeļos notikusi pāreja uz skārienjutīgiem paneļiem, kas tīk ne visiem. Karoq palicis analogs. Klimata bloks ir tāds pats kā pirms gadiem, ar trim lieliem kloķiem. Arī multimediju iekārtai atstāts skaļuma kloķis. Mērskalu panelis gan kļuvis virtuāls, un drīz Karoq citādu vairs nevarēs dabūt."

Karoq nekādi nav uzskatāms par augstākās klases krosoveru, taču ir pārāks par prastu budžetnieku. Salona apdares variantu vien tam ir kāds pusducis.

Normunds Avotiņš: "Jā, bet kas te ir no Sportline, par ko uzreiz jāmaksā vairāk nekā 30 000? Sporta stūre ir standartā, un arī sporta sēdekļi ar viengabala atzveltni. Tie gan ir dabūjami tikai Sportline."

Un minimālā benzīna jauda tam ir 150 zirgspēki.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Mēs braucam ar 1,5 TSI un DSG pārnesumkārbu. Karoq var dabūt ar manuālo kārbu un litrīgu motoru, tad mašīnas cena ir daudz zemāka. Vairums pircēju gan izvēlēsies šādu salikumu. Karoq joprojām var dabūt ar dīzeli un visu riteņu piedziņu."

Tāds Karoq gan arī maksās tikpat cik priekšpiedziņas Kodiaq, bet kas nu kuram svarīgāks.

Normunds Avotiņš: "Automašīna ir jauna, 2000 km, dzinējs nav iebraukts. Pamēģināsim, kā Karoq iet, un ieslēgsim sporta režīmu. Reakcijas uz pedāli kļūst atsaucīgākas, bet nekāds sporta auto no Karoq nav. Sportline ir tikai fasāde."

Kopā ar papildaprīkojumu mūs testa auto maksā gandrīz 38 000 eiro. Varbūt bez dažām ekstrām var iztikt?

Normunds Avotiņš: "Jā, mazliet stūrē jūt, ka šim Karoq ir lieli riteņi. 19 collas šķiet nedaudz pārspīlēts izmērs, bet kā jau teicu mazāk par 18" Sportline nemaz nav."

Lielās riepas arī palielina apgrieziena rādiusu. Škoda Sagitarius diski papildus nosegti ar sietiņveida uzlikām, kam jāuzlabo aerodinamika un jāsamazina degvielas patēriņš. Taču tās var arī demontēt.

Normunds Avotiņš: "Ja rodas vēlme tikt pie jaunā Karoq stūres, tas nav grūti izdarāms, jo mašīnai jau ir pie visiem Škoda dīleriem. Braucot pamanīsit, ka auto ir tāds kā klusāks pat ar tik milzīgiem ratiem. Tas tāpēc, ka jaunajam Karoq visa apakša nosegta ar aerodinamiskiem vairogiem. Lai gan Sportline izpildījumā Karoq velk šikā virzienā, čehi nav aizmirsuši, ka ir praktiska marka. Te ir piemērs. Te sānos ir krāsotas uzlikas. Citiem auto ar tādām uzlikām varbūt vairs nevarētu dabūt priekšējos dubļusargus, bet Škodai tādi joprojām ir."

Karoq nav sveši arī Škodai raksturīgi Simply Clever risinājumi.

Normunds Avotiņš: "Vēl viena laba lieta, kas Karoq palikusi, - tas ir pret pasažieriem demokrātisks automobilis. Priekšējās un aizmugurējās durvis ir aptuveni viena garuma. Aizmugurē ir diezgan daudz vietas. Bagāžnieks no ārpuses šķiet tāds īsiņš, bet patiesībā tur ir normāla kaste. Karoq ir ļoti ērts ikdienas auto."

Ja Karoq pircējs izvēlas ko vienkāršāku par cēlo Sportline, par 650 eiro krosoveru var padarīt vēl ērtāku ar Varioflex aizmugurējo atsevišķo sēdekļu sistēmu.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Secinājumi

Karoq Sportline... Viss, kas nācis klāt modernizācijas gaitā, ir noderīgs. Par spīti tam, ka auto kļuvis dārgāks, tas ir viens no praktiskākajiem, racionālākajiem un vispusīgākajiem Škodas modeļiem. Citi ir vai nu mazāki, vai lielāki un dārgāki. Nebēdājiet, ja nevarat atļauties tieši Sportline. Jaunais Karoq lieliski izskatās arī citās komplektācijās.

Škoda Karoq Sportline

+ premium stila āriene

+ sporta sēdekļi

+ iespaidīgs standartaprīkojums

- 19" disku blaknes

- DSG kavējumi

- Sportline pilnā cena

Dzinējs: 1498 ccm, R4 turbo

Jauda: 150

Paātrinājums: 8,8

Patēriņš: 6,7

CO2: 141

Cena: 37 960*

*) bāzes cena 24 000 eiro, Karoq Sportline no 31 000 eiro.

Uz augšu