Ar neapzinīgajiem braucējiem ir grūtāk, jo viņu apturēšanai nepieciešamas radikālākas metodes. Jau 2016. gadā japāņu uzņēmumi Honda un Hitachi prezentēja prototipu viedām automašīnas atslēgām, kas apvienotas ar alkometru. Automašīnas iedarbināšanai tās prasīja vadītājam trīs sekundes elpot uz atslēgām, un šajā laikā mērīja alkohola koncentrāciju. Par pieprasītu sērijveida produktu gan šī atslēga nekļuva, jo tās piedāvāto aizsardzību bija pārāk viegli apiet. Nekas netraucēja uzpūst uz atslēgām alkoholu nedzērušam cilvēkam, bet pie stūres sēsties dzērājšoferim.
Volvo savulaik ieviesa sistēmu Alcoguard, kas ar kameru palīdzību vēro šofera acis un ar iebūvētu alkometru mēra vadītāja izelpu. Arī Nissan veido savu sistēmu, kas uztver alkohola aromātu. Ja tas tiek konstatēts, aizdedzes sistēma tiek nobloķēta.
Promiļu mērīšana - obligāta
Autoražotāju iniciatīva ir apsveicama, jo jau tagad zināms, ka pārskatāmā nākotnē dzērājšoferu atturēšana no braukšanas būs obligāta prasība. ASV, kur ik gadu uz ceļiem braukšanas reibumā dēļ iet bojā ap 10 000 cilvēku, 2027. gadā kļūs par pirmo valsti pasaulē, kurā visām jaunajām automašīnām būs jābūt aprīkotām ar iekārtu, kas neļauj spēkratu iedarbināt, ja pie stūres atrodas cilvēks alkohola reibumā.
No šobrīd pieejamajām tehnoloģijām labākos panākumus izmēģinājumos guvušas divas. Viena ir The Driver Alcohol Detection System for Safety (DADSS) programmas ietvaros izstrādātā sistēma, kas mēra gaisa sastāvu stūres rajonā, kur parasti nonāk vadītāja izelpa. Ja tiek konstatēta alkohola koncentrācija virs 0,08%, tad iekārta vispirms piedāvā šoferim palīdzēt apstāties. Ja viņš to nedara, tad automašīna pati nobrauc malā un neļauj turpināt ceļu. Ja vadītājs ir ievēlies šofera krēslā jau krietnā reibumā un mašīna to uzreiz sajūt, tā vienkārši neļauj iedarbināt dzinēju.