Polijā ir Eiropas platuma dzelzceļa sliedes, Ukrainā un Baltijas valstīs - padomju standarts. Tāds tas ir arī Baltkrievijā, caur kuras teritoriju Ukrainas vilcienu sastāvi tieši nokļūtu uz Lietuvas un Latvijas ostām. "Nekā personīga" zināms, ka G7 valstis un ANO sākušas sarunas ar Baltkrievijas pārstāvjiem par šo iespēju.
Dzelzceļa kravu plūsmas no Krievijas un Baltkrievijas uz Latvijas ostām nav apstājušās. Baltkrievijas sliežu savienojumi ar Ukrainu ir sabombardēti, taču tā būtu ātri atrisināma problēma. Lielāka neskaidrība ir par to, vai prezidents Aleksandrs Lukašenko vispār ir saglabājis jebkādu neatkarību no Krievijas un vai kravas nepazustu Krievijas virzienā.
Glens Grants kopš 2014. gada konsultējis Ukrainas aizsardzības struktūras un citas iestādes. Bijis padomnieks virknei Centrālās un Austrumeiropas valstu amatpersonu. Viņš netic, ka Baltkrievijas prezidents varētu vienoties ar Rietumiem. Situācija gan varētu mainīties, kad sankciju radītā krīze vājinātu Putina kontroli pār Krievijas tautu.
Galvenais, ko Lukašenko varētu prasīt no Rietumiem - drošības garantijas pret Krieviju.
Aizstāvēt diktatoru, kura valsts izmantota kā bāze karam pret Ukrainu, būtu gatava reti kura NATO valsts.
Tranzīts caur Baltkrieviju pagaidām paliek tikai teorētiska iespēja. Arī Melnās jūras tūlītēja atbloķēšana ir neiespējama.
Lielbritānija, Nīderlande un citas valsts Ukrainai piegādā pretkuģu ieročus un munīciju. ASV militāristi izstrādājuši plānu ar saviem kuģiem apsargāt graudu kuģus Melnajā jūrā, bet tam trūkst politiskās vadības atbalsta. Tas paver Krievijai iespējas šantažēt Rietumus ar pārtikas trūkumu nabadzīgajās valstīs un Eiropu - ar imigrantiem, kas bēgs no bada Ziemeļāfrikā. Grants brīdina, ka uz šī fona pasaule var drīz aizmirst, ka tās ir Krievijas darbību sekas. Lai novērstu badu un jaunus imigrantu plūdus, jāuzveic Krievija.