Attiecībā uz izmaksu sadārdzinājumu, būvuzņēmējs ir iesniedzis Satiksmes departamentam būvizmaksu sadārdzinājuma kalkulācijas uz atlikušajiem darbiem objektā.
Departaments izskata iesniegtos pamatojošos dokumentus ar pielikumiem, tomēr ir nepieciešama papildu informācija, skaidro domē. Tāpat, pirms to saskaņošanas, ir nepieciešams saņemt apstiprinājumu no Centrālās finanšu un līgumu aģentūras par to atbilstību.
Pašvaldībā skaidro, ka izmaksu pieaugums par laika periodu pēc 2022.gada 24.februāra tiek rūpīgi izvērtēts, tam jābūt dokumentāli pierādāmam un tas lielā mērā atkarīgs no būvuzņēmēja iesniegtās dokumentācijas.
Šobrīd ir izstrādāta valdības, pašvaldību, "Latvijas Valsts ceļu" metodoloģija ceļu būvniecības līgumu sadārdzinājumu kompensēšanai. Kā iepriekš norādījis arī Rīgas domes vicemērs Vilnis Ķirsis (JV), tad tā tiks izmantota būvniecības līgumu sadārdzinājumu kompensēšanai.
Jau ziņots, ka Sarkandaugavas satiksmes pārvada būvdarbi ir apturēti, un tos plānots atsākt tad, kad tiks panākta vienošanās ar pasūtītāju - Rīgas domes Satiksmes departamentu - par līgumcenas pārskatīšanu būvizstrādājumu izmaksu pieauguma dēļ, pavēstīja būvdarbu veicēja - pilnsabiedrības "Personu apvienība OTC" - pārstāvji.
Pilnsabiedrību veido būvuzņēmums AS "LNK Industries", ceļu būves firma SIA "Binders" un SIA "LT Betons" (iepriekšējais nosaukums - "Latvijas tilti"). Būvuzņēmēji vairākkārt esot vērsušies pie pasūtītāja ar aicinājumu pārskatīt līgumcenu atbilstoši spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem, bet pagaidām tas nav noticis.
Būvnieku pārstāvji neatklāja, par cik lielu pārvada būvniecības izmaksu sadārdzinājumu ir runa.
Būvnieku pārstāvji norāda, ka būvizstrādājumu izmaksas ir būtiski pieaugušas pēc Krievija iebrukuma Ukrainā un tam sekojušajām starptautiskajām sankcijām pret Krieviju un Baltkrieviju. Atsevišķās būvizstrādājumu kategorijās cenas kāpušas pat vairākkārt, ir arī tādi materiāli, kuru pieejamība ir ļoti apgrūtināta, piemēram, dzelzs un tērauda izstrādājumi.
Sarkandaugavas pārvada izbūves mērķis ir sakārtot ielu tīklu šajā apkārtnē, kas uzņem galveno tranzīta plūsmu maršrutā no Brīvības ielas līdz Viestura prospektam uz Rīgas ostu. Pārvadu plānots izbūvēt līdz 2023.gada beigām.
Līguma summa bez pievienotā vērtības nodokļa ir 35,11 miljoni eiro. 27 miljonus eiro no būvniecības izmaksām plānots segt no Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējuma, vienu miljonu eiro - no valsts budžeta, bet pārējo - no pašvaldības līdzekļiem.