Activa komplektācijas Citroën Xantia tika aprīkota ar papildu hidrauliskajām amortizācijas sfērām. Lai arī šāda tehnoloģija tika ieviesta 1995. gadā, šim francūzim joprojām pieder labākais rezultāts leģendārajā Zviedrijas aļņa testā. Unikālā balstiekārtas konstrukcija ļāva panākt izcilu stabilitāti līkumos, vienlaikus saglabājot komfortu taisnajos posmos.
Pirmie aktīvās balstiekārtas elementi tika izmēģināti, izstrādājot Citroën ZX apvidnieku, kas tika speciāli pielāgots rallijreidiem. Automobilis debitēja 1990. gadā un uzreiz triumfēja Baja Aragon sacensībās. No 1993. līdz 1997. gadam Dakaras rallija maratonā šim auto nebija līdzvērtīgu konkurentu. Piecus gadus pēc kārtas Citroën komanda uzvarēja pasaules sarežģītākajās sacensībās ražotāju ieskaitē, un ZX Rallye Raid braucēji lielākoties konkurēja tikai savā starpā.
Dažus risinājumus pārņēmuši visi zīmoli
Autosportā pārbaudītās inovācijas Citroën strauji ieviesa sērijveida ražošanā, taču vēlāk izmantot tās masveidā ir sākuši arī daudzi citi ražotāji, un bieži vien nav iespējams pateikt, kurš zīmols to izdarījis pirmais.
Viena no svarīgākajām pasīvās drošības inovācijām bija saistīta ar drošību salonā sēdošajiem. Stingrākas virsbūves pamatā ir rūpīgi aprēķinātas zonas, kas negadījuma brīdī paņem triecienu uz sevi. Līdzīgi kā sporta mašīnām, kurām ir drošības karkass, arī sērijveida ražošanā tika ieviesta zem interjera apdares paslēpta izturīga konstrukcija, kas pasargā braucējus avārijas gadījumā.
Mūsdienās sērijveida modeļi ir bagāti ar tehnoloģijām, kas sporta entuziastiem rada asociācijas ar sacīkšu auto. Labs piemērs tam ir Start-Stop poga, kas daudzos jaunajos modeļos ir aizstājusi klasisko atslēgu. Šāda ekstra tagad tiek piedāvāta arī tādiem kompaktajiem hečbekiem kā Citroën C3. No sacīkšu mašīnām sērijveida auto ir pārņēmuši arī daudzus citus inženiertehniskos izgudrojumus, piemēram, atpakaļskata spoguļus, drošības jostas, ABS, stabilitātes kontroles sistēmu, kā arī ērtākus galvas balstus.
Sacensības var uzskatīt par īstenu cīņas lauku riepu ražotājiem, jo sporta trasēs tiek testēti jauni gumijas maisījumi un protektora zīmējumi, savukārt auto zīmoli rūpīgi seko šai cīņai līdzi. Testi notiek visdažādākajos apstākļos, tostarp lietū un sniegā, un tas sniedz precīzus rādījumus par jaunajiem riepu modeļiem. Tādējādi ātri kļūst skaidrs, kuras riepas saglabā savas sākotnējās īpašības pat pēc ekstrēmas slodzes un kuras ne.