Bērna vainošana, kad ir nepatikšanas
Bērna vainošana notikušajā ir visizplatītākā vecāku reakcija, uzzinot, ka viņš internetā ir iekūlies nepatikšanās. Piemēram, ja bērns kļuvis par seksuālas pavedināšanas upuri, vecāku pirmā reakcija mēdz būt: "Pats vainīgs, tu to izprovocēji!" Ja bērns kļuvis par krāpniecības upuri, vecāki viņu vainos par vieglprātību, neuzmanību, uzticēšanos svešiniekiem internetā u.tml.
Tomēr šādās situācijās vecākiem, pirmkārt, vajadzētu rūpīgi uzklausīt bērnu, precīzi saprotot, kas ir noticis, kāda un par ko ir bijusi sarakste, kurā interneta vietnē tā notikusi, vai sarakste notikusi ar pieaugušo vai jaunieti u.tml. Tāpat būtiski pateikties, paslavēt bērnu par to, ka viņš ir atnācis un izstāstījis par notikušo, jo šajā gadījumā bērns ir spēris lielu un drosmīgu soli, lai lūgtu palīdzību.
Vecākiem arī nevajadzētu pašiem kļūt par "policistiem" un sākt izmeklēt, risināt situāciju. Piemēram, ja ir skaidrs, ka pieaugušais internetā ir pavedinājis bērnu, noteikti jālūdz profesionāļu palīdzība, ziņojot par notikušo vietnē "drossinternets.lv", vēršoties Valsts policijā vai prasot padomu Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijai. Labs palīgs, kā atpazīt bērnu pavedināšanu internetā, ir pašpalīdzības tests "sos.drossinternets.lv" - tas noderēs gan bērniem, lai pārbaudītu savu draudzību internetā, gan vecākiem, lai pārbaudītu, vai bērns gadījumā nav piedzīvojis seksuāla rakstura pavedināšanu internetā.
Ja bērns ir sastrādājis nepatikšanas, nereti vecāki, aizmirstot par izsmeļošu sarunu, soda viņu, atņemot telefonu. Tas šķiet vieglākais un ātrākais risinājums, taču nav pareizākais, jo bērni telefonu uztver kā ļoti privātu, personisku lietu. Jāatceras, ka vecāki ir tie, kuri iegādājas ierīces savām atvasēm. Tāpēc būtiski, ka, iedodot, piemēram, telefonu savam bērnam, abi ne tikai vienojas par ierīces un interneta lietošanas noteikumiem, bet vecāki arī pastāsta par biežākajiem drošības riskiem, ar kuriem var saskarties tiešsaistē un kā no tiem izvairīties.