Šodien mūsu ēdienkartē vidējā premium SUV klasika - BMW X3. Jaunākajā versijā un M pakotnē. Te gan ir kas vairāk, un par to turpmāk sīkāk.
Kāpēc jaunais BMW X3 vēl vairāk līdzinās lielajam X5?
BMW X3 modernizācija notika 2021. gada beigās, un, tā kā jaunas iezīmes tika piešķirtas arī tik tikko iznākušajam elektriskajam iX3, to var dēvēt par plānveida operāciju. Vajag - un viss!
Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Apspriežot automašīnu ar citiem, bieži pamanu, ka runājam par diviem dažādiem BMW modeļiem. Daudziem šķiet, ka tas tak ir X5, tik liels izaudzis X3. Droši vien, ka tas jau ir kompliments."
Lielāks gan X3 nav kļuvis, taču lepnāks gan. Daudzviet tas pieejams tikai ar M pakotni standartā, savukārt daļa salona, ieskaitot viduskonsoli, aizgūta no jaunākā izlaiduma 3. un 4. sērijas BMW. Pamanāmākā atšķirība ir īsāka pārnesumkārbas svira.
Normunds Avotiņš: "Jāņem vērā, ka šis ir M pakotnē. Galvenās lietas raksturīgas it visiem. Jaunais virtuālais panelis, lielāks ekrāns ar žestu vadību un ērtāki sēdekļi un vairāk vietas. Pārējā vadība jau pazīstama, un X3 ir ļoti tuvu lielajiem BMW. X1 un X2 tomēr redz, ka tās mašīnas ir no zemāka plauktiņa, bet te viss ir līmenī."
Inchcape Motors demoautomašīnai pievienotas arī komforta un inovāciju pakotnes, un pēdējā ietilpst BMW lāzera gaismas. Bez tam X3 tagad pieejami BMW jaunākie vadītāja asistenti, no kuriem daudzi ir bāzes aprīkojums.
Normunds Avotiņš: "Tad, kad iznāca šī X3 paaudze, uzsvars bija uz vairāk vietas aizmugurē. Traki ērti te nav joprojām, bet vietas ir vairāk. Feisliftā gan mainījušies tikai sīkumi, un mums ir atsevišķs klimats."
Arī trīszonu klimata iekārta standartā ir jaunums, kas X3 ieradies reizē ar "feisliftu".
Normunds Avotiņš: "Turpinot domu par X3 lielā X5 vietā, jāatzīst, ka X3 tomēr ir mazāks un dzinēji arī mazāki. X5 vairāk 6 cilindri, te biežāk 4. Var dabūt arī X3 ar sešiem, bet tad izaug cena. Ir atšķirības arī temperamentā, jo X5 ar vai bez M tomēr ir vairāk sātana, šis ir vairāk ģimenes auto. Komforta režīms ir noklusējumā, un Sport ieslēdz tikai dažreiz."
Lai gan BMW X3 aprīkots ar pazīstamo un pārbaudītu astoņpakāpju "automātu", var just, ka modernizācijas gaitā notikusi pārprogrammēšana par labu zemākiem izmešiem un par sliktu dinamikai. Ja gaidāt no X3 BMW cienīgu degsmi, nekas cits neatliek, kā atkal pārslēgties sporta režīmā.
Normunds Avotiņš: "Jāņem vērā, ka pašlaik pieejamās automašīnās pārsvarā ir benzīna modeļi. 2 l, 4 cilindri turbo, 184 ZS. Mēs esam pieraduši domāt - X3 ir dīzelis, taču laiki mainās. Skaidrs, ka benzīns tam garšo. Ārpus pilsētas nobraucām ar 9 - 10 l, pilsētā vairāk."
Taupīt degvielu palīdz gan mierīgāks braukšanas stils, gan nu jau obligātā vieglā hibrīda iekārta un tai pieskaņotais Eco režīms, kurā jaunais BMW X3 ļoti glīti ripo pa šoseju.
Normunds Avotiņš: "Kur X3 ir tiešām spēcīgs, tas ir komforts. Mums ir 20 collu rati, bet nekāda kratīšanās nav manāma. Auto labi klausa stūrei. Tomēr man ir ieteikums. Ja šajā formātā gribat dzīvīgāku auto, ņemiet X4."
Lai gan šie X modeļi tēsti no viena koka, atšķiras ne tikai virsbūves un raksturi, bet pat sēdpozīcijas.
Normunds Avotiņš: "Kas jāņem vērā, īpatnēja sēdpzocīja. Varbūt pārsteigs klasiskās ģeometrijas piekritējus, bet jaunais X3 taisīts kā pirmais X dzīvē."
X3 sēdēšana ar nodomu iekārtota it kā augstāk, no sērijas "augstāk sēžu - tālāk redzu".
Normunds Avotiņš: "Jaunajam X3 pārsegā ir divas kantes, un viena tieši acu priekšā kā tādam veco laiku itāļu sporta auto."
Verdikts
Tāds nu ir tas visjaunākais BMW X3. Uz ielas to var atpazīt pēc zīmīgas formas pakaļējiem lukturiem. Citiem BMW tādu nav. Automašīna ir labā izmērā, pieņemamā cenā un ir uz vietas. Vēl labi, ka nav no jauna jāmācās lietot automašīnu. Salonā un pie stūres viss kā parasti BMW.
BMW X3 xDrive 20i
+ laikmetīgs dizains un aprīkojums
+ komfortabla balstiekārta
+ tūlītēja pieejamība
- savdabīga sēdpozīcija
- "karāšanās" augstākajos pārnesumos
- degvielas patēriņš pilsētā
Dzinējs: 1998 ccm, R4 turbo MHEV
Jauda: 184
Paātrinājums: 8,3
Patēriņš: 8,6
CO2: 175
Cena: no 51 920 eiro