Pirmie iespaidi: Škoda Karoq SportLine

Škoda Karoq SportLine
Škoda Karoq SportLine Foto: Ingars Tenis, TVNET

Pirmo reizi ar Škoda Karoq tikos 2017. gada izskaņā, kad jaunais modelis bija pieteikts konkursam Latvijas Gada auto 2018 un tajā izcīnīja godpilno otro vietu kopvērtējumā, kā arī uzvaru papildnominācijās Latvijas pilsētas apvidus gada auto 2018 un Latvijas gada auto inovācija 2018. Toreiz baltais auto atstāja saprātīgas izvēles iespaidu un gadu gaitā to par savu racionālo spēkratu izvēlējušies tūkstošiem autobraucēju visā Eiropā.

Arī Latvijā par modeļa popularitāti bēdāties nav iemesla, jo tas ar pērn pārdotiem 237 eksemplāriem ir starp pieprasītākajiem automobiļiem jauno auto tirgū un trešais populārākais Škoda klāstā. Nupat iznākusi

Karoq uzlabotā versija, un tajā pilnveidots itin viss – sākot no dizaina un beidzot ar gaitas īpašībām.

To visu tad arī lūkoju apkopot šajā materiālā.

Jaunā Škoda Karoq buklets sākas ar vārdiem “Neuzkrītoši izcils”. Trāpīgāku saukli izvēlēties būtu grūti, jo ārējā dizainā tik tiešām nekādu revolucionāru izmaiņu nav un tās pamanāmas kļūst vien tad, ja kāds zinātājs ar pirkstu parāda, ka lukturi kļuvuši nedaudz šaurāki, nedaudz mainījusies ir bampera forma un tā galos ir parādījušās nebijušas atveres, kas uzlabo aerodinamiku. Tās uzlabo akustisko komfortu un arī samazina degvielas patēriņu. Cik nu tur liels patēriņa samazinājums iespējams, tomēr jāatceras, ka, piemēram, elektroauto pasaulē aerodinamika ir viens no svarīgākajiem parametriem, no kā var būt atkarīgs, vai aizriposi līdz rozetei mājās vai paliksi pusceļā.

Jaunā Karoq gadījumā aerodinamikai nav tik izšķiroša nozīme, jo tas aizvien patērē degvielu un ir viegli prognozēt, cik tālu ar to varēs aizbraukt gan ziemā, gan vasarā. Bet nevar noliegt, ka trijstūra formas atveres bamperā un jaunie lukturi, kas neatkarīgi no izvēlētās aprīkojuma komplektācijas būs ar LED diodēm, bet greznākajos Karoq no augstākajiem plauktiem ar adaptīvajiem LED matricas elementiem, piešķir automobilim modernāku skatienu.

Nedaudz dusmīgāku to savukārt padara SportLine aprīkojums,

kāds bija arī izmēģinātajam Karoq. Tas nozīmē, ka mašīnas eksterjerā ir vairāk melnu detaļu, tai skaitā ielaidumi bamperos un radiatora restes ietvars, kā arī spoguļu korpusi, stiklu aplodas, jumta reliņi un aerodinamiskais difuzors zem aizmugurējā bampera starp hromētajiem dekoratīvajiem izpūtēja uzgaļiem. Melni ir arī modeļa un zīmola nosaukuma uzraksti automobiļa aizmugurē. Un, ja būtu pilnpiedziņa, kas gan pieejama kopā tikai ar 2 litru benzīna (190 ZS) un dīzeļdzinējiem (150 ZS), bet ne testētajam 1,5 TSI ar 150 zirgspēkiem, arī 4x4 uzraksts būtu melns. Ja ne atbilstošā komplektācijas emblēma zem spoguļiem, tad vismaz melnie burti ir droša pazīme, ka cilvēks ir iegādājies Karoq SportLine.

Škoda Karoq SportLine
Škoda Karoq SportLine Foto: Ingars Tenis, TVNET

Dinamiskāks SportLine modelis ir arī profila skatā, jo tā siluetu pastiepj krietni garāks spoilers uz jumta malas, bet pievilcīgi akcenti ir riteņu diski. Mazākie, ko var dabūt SportLine modelim, ir ar 18 collu diametru, bet

demo mašīnai uzmontēti iespaidīgi 19 collu riteņi ar plānām riepiņām.

Izskatās jau iespaidīgi, taču uz asām bedrēm šādi riteņi reaģē nervozi un ar skaļiem būkšķiem, tāpēc no praktiskā viedokļa optimāls šķiet standarta riteņu izmērs ar nedaudz augstākām, triecienus labāk slāpējošām riepām.

Škoda Karoq SportLine
Škoda Karoq SportLine Foto: Ingars Tenis, TVNET

Salonā galvenie akcenti ir melni klavierlakas un oglekļa šķiedras dekori, melni griesti, trīs spieķu sporta stūre ar ādas apdari un sporta sēdekļi priekšā. Pārbaudītu vērtību cienītājiem patiks tas, ka

priekšējais panelis nav viens vienīgs skārienekrāns un vieta uz tā atradusies arī fizikālajiem grozāmajiem klimata kontroles kloķiem un spaidāmajām podziņām.

No digitalizācijas gan pilnībā izvairīties nebūs iespējams. Kā pastāstīja Škoda automobiļu importētāja pārstāvis, vēl tikai tagad iespējams iegādāties Karoq ar analogajām instrumentu paneļa ciparnīcām, bet jau gada beigu daļā tās izzudīs, un tad Karoq būs pieejams tikai un vienīgi ar virtuālo instrumentu paneli. Vienā ziņā žēl, ka klasika izzūd, bet no otras puses tā atbrīvo vietu modernajām tehnoloģijām, turklāt centrālais skārienekrāns veido tīri saskanīgu kompleksu ar vēl vienu ekrānu, kurš atrodas turpat aiz stūres, turklāt informācijas tajā ir daudz, tā ir pārskatāma un konfigurējama.

Škoda Karoq SportLine
Škoda Karoq SportLine Foto: Ingars Tenis, TVNET

Kā auto brauc? Uz šo jautājumu var atbildēt vienā vārdā – pārsteidzoši. Jau no pirmajiem metriem top skaidrs, ka Škoda ir krietni pastrādājuši, lai gaitas īpašības un komforts būtu klasi augstāk.

Karoq ir ārkārtīgi nosvērts un kluss, ko lielā mērā veicina jau minētā aerodinamika un trokšņu izolācija.

Tas atrašanos mašīnā padara par relaksējošu pieredzi, bet ar vienu “bet”. Auto ir tik rāms, ka tad, ja nepievērs uzmanību spidometram, vienā mirklī var burtiski iebraukt nepatikšanās, jo uz gluda ceļa ātrumu jaunajā Karoq nejūt nemaz.

Škoda Karoq SportLine
Škoda Karoq SportLine Foto: Ingars Tenis, TVNET

Automobiļa raksturu var nedaudz izmainīt ar braukšanas režīmiem, starp kuriem ir arī Sport. Es gan neteiktu, ka tas Karoq ir ļoti nepieciešams. Auto stūre gan kļūst nedaudz stingrāka, bet pats auto nedaudz atsaucīgāks un apvienojumā ar apbrīnojamo stabilitāti pat zināmā mērā sportisks, taču savās izmēģinājuma brauciena dienās pārliecinājos, ka no pieejamajiem braukšanas režīmiem

kompaktajam krosoveram vislabāk tomēr piestāv Normal vai pat ekonomiski ekoloģiskais Eco režīms.

Ar to gan visas reakcijas ir ar nelielu aizturi, taču mierīgai ikdienas braukšanai tas itin nemaz netraucē. Jā, konturētie sporta sēdekļi labi notur priekšā sēdošos savās vietās un no šāda viedokļa dinamiska braukšana sagādā prieku, tomēr Karoq ir un paliek praktisks ģimenes auto.

Škoda Karoq SportLine
Škoda Karoq SportLine Foto: Ingars Tenis, TVNET

Par praktiskumu runājot – bagāžnieka pamattilpums šim auto ir iespaidīgi 588 litri, bet ar nolaistām atzveltnēm – 1605 litri. Vēl par 205 litriem lielāku kravas telpu iespējams iegūt tam Karoq, kam uzstādīta

VarioFlex sistēma ar izņemamiem aizmugurējiem sēdekļiem.

Bet, ja tos neizņem, tad ērta sēdēšana ir nodrošināta pat gara auguma cilvēkiem.

Par cenām. Škoda Karoq cenu lapā mazākais skaitlis ir apaļi 24 000 eiro iepretim modelim ar 1 litra TSI motoru un 6 pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Tāds 1,5 TSI DSG eksemplārs, kāds aprakstīts šajā apskatā, pieejams par 32 800, bet izmēģinātais automobilis maksā 37 960 eiro.

Škoda Karoq SportLine
Škoda Karoq SportLine Foto: Ingars Tenis, TVNET

Svarīgākie dati: Škoda Karoq 1,5 TSI DSG

Dzinējs: 1498 cm3

Jauda, griezes moments: 150 ZS, 250 Nm

0-100 km/h: 8,9 s

Vmax: 210 km/h

Vidējais patēriņš: 6,2 - 6,6 l/100 km

Uz augšu