Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

Ar ko izceļas Volvo pirmais pilnībā elektriskais modelis C40?

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Kā mēs zinām, pirmais pilnībā elektriskais Volvo saucas XC40 Recharge. Bet te rakstīts C40 Recharge... Vai pazudis burts? Nē, tas ir pavisam cits Volvo!

Lai gan būvēts uz vienas platformas ar XC40 un dala ar to gan tehniku, gan interjeru, Volvo C40 tomēr ir patstāvīgs modelis.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Zviedri līdz šim bijuši diezgan noliedzoši pret coupe krosoveriem. Nav taču tāda XC60 Sportback vai kā līdzīga. Tāpēc C40 ir divas pirmizrādes vienā. Tas ir pirmais Volvo, kas pieejams tikai elektrisks, un tas ir pirmais kupejkrosovers no šī ražotāja."

Tieši tāpat kā XC40 Recharge, viss ir vienkārši. Uzlādes ligzda tikai vienā pusē, pa vienam motoram uz katras ass un 408 ZS. Elektromobiļa tehniskie parametri ir līdzīgi jaudīgākajam elektriskajam XC40, taču Volvo patīk uzsvērt, ka C40 ir tikpat ātrs kā mūspusē reti manītais Polestar 2.

Vadītāja vietā arī viss ir supervienkārši. Ne starta pogas, ne kā. Kā iekāpjam, automobilis ir gatavs braukt. Piesprādzējamies un laižam!

Normunds Avotiņš: "Sākumā tas šķiet neierasti un nedroši, ka, sākot braukt, nekas nav jādara. Ar laiku pie tā tik ļoti pierod, ka, iekāpjot citā auto, šķiet - kā, kaut kāda poga jāspiež un atslēga jāgriež?! Kāpēc?"

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Tā kā mūsu rīcībā ir divi elektromotori relatīvi nelielā krosoverā, paātrinājums pa taisno ir ārpus ierastā - 4,7 sekundes līdz simtam.

Normunds Avotiņš: "Iepriekšējo reizi ar elektrisko Volvo braucām ziemā. Ar sniedzamību bija kā bija. 200 km ar asti un viss. Tagad cita lieta 360 km. Nav rekords, bet lūk, kas. Esam diezgan patērējuši bateriju bet sniedzamība rāda 340 km, un es zinu, ka esam nobraukuši vairāk."

Volvo C40 elektroapgādi nodrošina 78 kWh baterija, bet sniedzamību velk garāku mazāka vēja pretestība. Visvairāk gan priecē, ka Volvo piemeklējis coupe krosoveram no donora atšķirīgu piekari. Braukšana kļuvusi kaut nedaudz atraktīvāka, un elektriskais zviedrs gandrīz vai pats prasās pabraukt pa akmeņiem.

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Ņemot vērā, ka braucam ar viltotu apvidus auto, kam ir divi motori un lielāks klīrenss, jānobrauc no asfalta. Volvo XC40 Recharge ir vissezonas riepas, šim parastas vasaras."

C40 nav nedz braukšanas režīmu, nedz kaut kādu pārslēdzēju uz stūres - vienīgā opcija ir iespēja braukt ar vienu pedāli jeb nespiežot bremzes.

Normunds Avotiņš: "Ko lai saka, bija vērts gaidīt. Sporta risinājumi, lampas kā nevienam, smuki integrēts stopsignāls. Automašīna izskatās ļoti labi. Taču mēs zinām, ka noslīpinātai virsbūvei ir kompromisi salonā. Paskatīsimies, kā ir sēdēt aizmugurē. Te brīnumu nav. Iekāpjot jāuzmana galva. Iekšā daži cm virs galvas paliek. Sēdekļa atzveltne ir slīpāka nekā XC40, tas ir labi, vai ne?"

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

C40 griestu augstumu samazina panorāmas jumts, kas pēc pēdējās coupe krosoveru modes te ir standartā. Interesanti, vai C40 maz ir atstāts bagāžnieks?

Normunds Avotiņš: "Tas ir interesanti. Biju pilnīgi pārliecināts ka C40 bagāžnieks ir mazāks nekā XC40. Patiesībā bagāžnieks te ir garāks jeb dziļāks."

Komplektējot C40 Recharge, izvēles iespējas nav lielas. Tam ir tikai divas komplektācijas - laba un ļoti laba. Salona dekoratīvā apdare atgādina Zviedrijas skarbo ainavu.

Normunds Avotiņš: "Nav dikti jānomokās ar to, ko gribas vai ne. Izvēlies virsbūves krāsu un viss."

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Verdikts

Šis ir tas gadījums, kas par automašīnu nedrīkst spriest pēc attēliem un tehniskajiem datiem. Jo tad iznāk, ka elektriskie C40 un XC40 ir pagalam vienādi. Tomēr šis Volvo ne tikai izskatās, bet arī brauc citādi. Labākais, ka atšķirībā no konkurentiem krosoverkupejas virsbūve nemaksā 5000 vairāk par parasto. C40 ir tikai par kādu tūkstoti dārgāks.

Volvo C40 Recharge Pro P8 AWD

+ veiksmīgi pārveidots dizains

+ blīvāka balstiekārta

+ nebīstas sliktu ceļu

- zemi griesti aizmugurē

- viduvēja sniedzamība

- iespaidīga pilnā cena

Dzinējs: EV x 2 (AWD)

Jauda: 408 ZS

Paātrinājums: 4,7 s

Patēriņš: 20,8 kWh/100 km

Sniedzamība/baterija, km/kWh: 448/78

CO2: 0

Cena: 61 250 eiro

Nepalaid garām!
Uz augšu