Eko, bio, organisks. Šie un vēl citi daudzi nosaukumi rindojas kārtu kārtām uz dažādiem veikalos nopērkamo preču iepakojumiem – šampūna pudelēm, krēmiem, elektroprecēm, apģērbiem. Taču ļoti bieži potenciālais pircējs, kurš, labu gribot, ir gatavs atvērt maku “zaļo” produktu iegādei, tiek maldināts.
Eko, bio, organisks. Šie un vēl citi daudzi nosaukumi rindojas kārtu kārtām uz dažādiem veikalos nopērkamo preču iepakojumiem – šampūna pudelēm, krēmiem, elektroprecēm, apģērbiem. Taču ļoti bieži potenciālais pircējs, kurš, labu gribot, ir gatavs atvērt maku “zaļo” produktu iegādei, tiek maldināts.
Šāda negodīga mārketinga prakse tiek saukta par “greenwashing” jeb zaļmaldināšanu un ir plaši izplatīta gan Latvijā, gan ārvalstīs.
Tādi atpazīstami apģērbu pārdošanas zīmoli kā “H&M”, “Asos”, “Zalando”, “Boohoo” un citi ir apgalvojuši, ka viņu pārdotie apģērbi ir ražoti no ilgtspējīgiem materiāliem, jau ziņots vietnē “Euronews”.