Pēdējo nedēļu laikā esam novērojuši lielu degvielas cenu pieaugumu, un pagājušajā nedēļā pārkāpta arī psiholoģiskā atzīme, degvielai maksājot vairāk nekā divus eiro litrā. Tas ir brīdis, kad daudzi cilvēki sāk meklēt lētākas alternatīvas, un uzmanība tiek pievērsta arī elektroautomobiļiem. Vai tie ir izdevīgāki nekā “tradicionālie” auto? To intervijā tiešsaistes žurnālam Klik skaidroja “Eleport” dibinātājs un vadītājs Rauls Potiseps.

- Runājot par izdevumiem – ja es vēlos piepildīt pilnu bāku degvielas, tad pie pašreizējām degvielas cenām jārēķinās ar vismaz 100 eiro. Kādas ir vienas automašīnas pilnas uzlādes izmaksas?

- Interesanti ir tas, ka patērētājs var izvēlēties cenu, kādu maksāt par uzlādi. Jo lēnāka ir uzlāde, jo lētākas izmaksas. Jo ātrāk nepieciešams uzlādēt automašīnu, jo vairāk jāmaksā. Piemēram, ja vēlies izmantot 50 kilovatu lādētāju, tad cena ir 30 centi par kilovatstundu. Līdz ar to ar lēnāku lādētāju 100 kilometri izmaksā līdz pieciem eiro.

Tajā pašā laikā, ja mašīna tiek lādēta mājās un ja skatās pēc “Nordpool” datiem, kas mainās ik stundu, tad, lādējot mašīnu “pareizā laikā”, var panākt, ka 100 kilometri izmaksā vien divus eiro. Tad gan ir jālādē naktī, kas ir lētākais laiks.