Kāpēc kondicionētājam var nepietikt ar parastu uzpildi?

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Gaisa kondicionētāji un klimata iekārtas mūsdienu automašīnās tiek darbinātas ne tikai vasaras karstumā, bet faktiski cauru gadu. Samazinoties sistēmas efektivitātei, pirmā doma ir no jauna uzpildīt aukstuma aģentu jeb, vienkārši sakot, kondicionētāja gāzi. Bosch Car Service speciālisti aizrāda, ka ar to reizēm var nepietikt.

Mārtiņš Ansonskis, Inchcape Motors Latvija remontzonas virsmeistars: "Lielākā kļūda ir prasība veikt atkārtotu uzpildi. Tā nedos labumu ilgtermiņā. Var gadīties, ka pēc dienas sistēma ir tukša. Veikta samaksa par uzpildi, nepieciešams to atkārtot, pirms tam remontējot."

Kā izvairīties no atkārtota kondicionētāja remonta?

Mārtiņš Ansonskis: "Ko mēs iesakām? Veikt pārbaudi, vai ir atbilstošs spiediens, daudzums, vai sistēma ir hermētiska un strādā pareizi."

Kondicionētājos sen vairs netiek izmantots freons, kura nokļūšana atmosfērā kaitē videi. Jaunā tipa gāzes ir atšķirīgas un nav savstarpēji aizstājamas.

Mārtiņš Ansonskis: "Šobrīd pieejami divi aukstuma aģenti. Tie atšķiras ar fizikālām un ķīmiskām īpatnībām. Biežāk pieļautās kļūdas mazajos autoservisos ir nevērtēt ražotāja dokumentus un pildīt ar nepareizām vielām."

Kādas sekas var būt neatbilstoša aukstumaģenta izmantošanai?

Mārtiņš Ansonskis: "Nepareiza eļļošana, spiedieni, iekšēja korozija. Jo kompresoram nepieciešama eļļošana, ko katra gāze nodrošina atšķirīgi."

Kā notiek profesionāla kondicionēšanas sistēmas apkope?

Mārtiņš Ansonskis: "Mēs pārliecināmies, kāda gāze ir iekšā, veicam tās atpumpēšanu, sistēmas tīrīšanu, remontu un gāzes uzpildi sistēmā. Sistēmas pamatdiagnostika ietver pārbaudi uz spiedienu. Ja gāze ir, tad jāskatās, ka ir iespējami elektroniski defekti."

Sevišķi rūpīgi jāuzmana elektromobiļu un hibrīdauto klimata iekārtas, jo reizēm tās dzesē ne tikai salonu.

Mārtiņš Ansonskis: "Mēdz būt sistēmas, kas dzesē vai silda baterijas. Tad sistēmas uzturēšana un apsekošana ir vēl svarīgāka."

Cik bieži ieteicams veikt kondicionēšanas sistēmas pārbaudi?

Mārtiņš Ansonskis: "Iekšdedzes dzinējam rekomendētu katrā 6. apkopē veikt sistēmas pārbaudi, gāzes nomaiņu, piedevu pielikšanu."

Elektrificētiem spēkratiem Bosch Car Service iesaka pārbaudi veikt divas reizes biežāk, tātad reizi trīs gados. Komerctransportam vēl biežāk.

Mārtiņš Ansonskis: "Sistēmas komerctrasnsportam jāapseko reizi pusgadā, ņemot vērā, ka tiek vadāta prece."

Vai mazākiem auto ir arī "mazāks" kondicionētājs?

Mārtiņš Ansonskis: "Jo mazāks auto, jo mazāks sistēmas tilpums. Attiecīgi sistēmas uzpildīšana maksās mazāk nekā lielākam auto."

Piemēram, Ford Fiesta pietiek ar kādiem 300 g aukstumaģenta, kamēr Focus vai līdzīgam SUV jau nepieciešami 500 līdz 700 grami. Ja skatāmies komercauto, tad sistēmas tilpums var būt pat litrs un vairāk.

Uz augšu