Normunds Avotiņš: "300 kWh nav nekāds joks. Nepieciešama infrastruktūra, kas šādas mašīnas spēj uzlādēt. Tas ir labs jautājums, vai esam gatavi kravas auto elektrifikācijai?"
Jānis Kirkovalds, AS Sadales tīkls valdes loceklis un attīstības direktors: "Atbilde ir jā. Mūsu infrastruktūra būvēta ar lielu jaudu arī agrāk."
Šo jaudu esam saņēmuši mantojumā no padomjlaika industrializācijas.
Jānis Kirkovalds: "Un tā labā ziņa ir, ka ģenerācija ienāk sistēmā, saules paneļi, vēja parki, tas dod zaļo enerģiju uzlādei."
Scania elektromobiļu semināra ietvaros noskaidrojās, ka Latvijā ir pietiekami izvērsts transformatoru un apakšstaciju tīkls, lai jaudīgu lādētāju uzstādīšana nebūtu problēma arī nomaļākās vietās.
Jānis Kirkovalds: "Protams, jāņem vērā, ka vietām novērtēt jaudas un izbūvēt infrastruktūru varētu būt grūtāk, bet jāizvēlas vieta pēc iespējas tuvāk Sadales tīkla esošajai infrastruktūrai."
Kravas elektromobilis pašlaik ir divreiz dārgāks par dīzeļa analogu, taču pie pašreizējām degvielas cenām dzīves cikla izmaksas jeb TCO var izlīdzināties jau tuvākajos 2-3 gados. Savukārt Satiksmes ministrija seminārā nāca klajā ar plānu tuvāko gadu laikā attīstīt elektrostaciju tīklu tieši kravas automašīnu uzlādei.