Atvērto inovāciju kustība "VEFRESH" kopā ar partneriem un VEF apkaimes uzņēmumiem pauduši bažas par saistošo Gaisa tilta projektēšanas nolikumu, norādot uz gājēju, velosatiksmes un mikromobilitātes vajadzību nodrošināšanu, aģentūru LETA informēja "VEFRESH" pārstāvji.
VEF apkaimes uzņēmumiem bažas par Gaisa tilta plānošanu
Tāpat ceturtdien, tiekoties ar Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieku Vilni Ķirsi (JV) un Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītāju Jāni Vaivodu, uzņēmēji sniedza rekomendācijas Gaisa tilta plānošanai.
Līdz 2026.gadam ir paredzēts noslēgt rekonstrukcijas darbus Gaisa tilta pārvadā. Apkaimes uzņēmumi pauž satraukumu, ka esošā auto un velosatiksmes intensitāte sastrēgumstundās rada bīstamus apstākļus iedzīvotājiem.
"VEFRESH" pārstāvji norāda, ka jau šobrīd tiek novērots, ka rīta stundās velosipēdistu skaits dažbrīd pārsniedz 500 lietotājus stundā, kas šķērso un dala 1,5 metrus plato joslu ar gājējiem, kā arī mikromobilitātes lietotājiem, turklāt šis skaits turpmākajos gados tikai pieaugs.
Ķirsis norāda, ka Gaisa tilts tiks modernizēts, atbilstoši mūsdienu sabiedrības prasībām - velo infrastruktūras integrēšana, gājēju un sabiedriskā transporta kustības uzlabošana.
Savukārt Vaivods uzsver, ka projekta prasības minimālajā sastāvā patreiz ir gana vispārīgas, lai projektētāji varētu veikt datos balstītu izvērtējumu un piedāvāt pēc iespējas labākus risinājumus.
Kā norāda "VEFRESH" vadītājs Viesturs Celmiņš, pētījumu un aptaujas dati, kā arī velo, gājēju skaitītāja dati uz Gustava Zemgala gatves ir pierādījuši, ka Gaisa tilts jau šobrīd nespēj apkalpot esošo mikromobilitātes satiksmes intensitāti.
"VEFRESH" un "Latvijas mobilais telefons" ir izvietojuši dažādus ar satiksmi saistītus lietu interneta risinājumus VEF apkaimē, kā, piemēram, Latvijā pirmo velo un gājēju skaitītāju, satiksmes trokšņu un sabiedriskā transporta joslu monitoringu un mikromobilitātes punktu.
Esošie dati ļauj novērtēt gan satiksmes plūsmu, gan intensitāti, skaidri iezīmējot, ka ir nepieciešams tālredzīgs risinājums problēmu novēršanai, uzsver "VEFRESH" pārstāvji. Tilta rekonstrukcijas darbu laikā ir jādomā ne tikai par tagadni, bet arī par nākotni, norāda "VEFRESH" pārstāvji, uzsverot, ka lietotāju skaits tuvāko 10 gadu laikā palielināsies divkārši.
Šobrīd izpildītājiem līdz 2023.gada martam ir jāizstrādā būvprojekts minimālā sastāvā, pēc kā tiks izsludināts konkurss uz būvprojektu.