Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Pirmie SPAR veikali durvis vērs jūlija otrajā pusē; līdz veikalu atvēršanai Rīgā būs jāpagaida

Raksta foto
Foto: Publicitātes foto

Pirmie starptautiskā mazumtirdzniecības veikalu tīkla “SPAR” veikali Latvijā tiks atvērti jūlija otrajā pusē, Saldū un Liepājā. Līdz šā gada beigām tiks atvērtas vēl vismaz trīs tirdzniecības vietas, tostarp arī Rīgā. Uzņēmuma mērķis Latvijā pirmajā darbības gadā ir veiksmīgi ienākt tirgū un piecu gadu laikā atvērt vismaz 200 veikalus.

“Šobrīd jauna spēlētāja ienākšanai tirgū ir vairāki labvēlīgi faktori. Pēdējo gadu notikumi ir atstājuši lielu iespaidu uz mazumtirdzniecības nozari. Covid-19 radīto un valdības ieviesto ierobežojumu sekas, jaunu konkurentu ienākšana tirgū, pārrāvumi piegāžu ķēdē un preču pieejamība, pieaugošs darbinieku trūkums, inflācijas ietekme uz produktu cenām un, attiecīgi, pieprasījuma svārstībām - tas radījis milzu spiedienu tirgotājiem meklēt risinājumus kā restrukturizēt savu biznesa modeli un pielāgoties jaunajai realitātei. SPAR ienāk tirgū ar spēcīgu zīmolu, piekļuvi plašam sortimentam un savu zināšanu bāzi veikalu pārvaldē.

Līdz ar to daudzi uzņēmumu īpašnieki un vadītāji saskata potenciālu izaugsmei un izvēlas pievienoties tīklam,”

stāsta “SPAR Latvija” valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers, piebilstot, ka uzņēmuma ilgtermiņa mērķis ir kļūt par trešo lielāko mazumtirdzniecības spēlētāju tirgū.

Pirmie SPAR tīkla veikali tiks atvērti reģionu pilsētās, Saldū un Liepājā, taču jau līdz gada izskaņai paredzēts atvērt tirdzniecības vietas arī Rīgā. Pirmo “SPAR” veikalu pārstāvis Artūrs Gabaliņš, norāda, ka lēmums par pievienošanos starptautiskajam veikalu tīklam bijis viegls.

“Mēs ticam zīmola vēstījumam, redzam tā spēcīgo izpildījumu pasaulē un vēlamies šo praksi ieviest arī pie mums. Kopīgi strādājot un lietojot “SPAR” zināšanu bāzi un pieredzi, piedāvāsim augstas kvalitātes klientu apkalpošanas servisu un jaunu sortimentu. Tādējādi redzam potenciālu mūsu uzņēmumam celt apgrozījumu, attīstīties un paplašināties,” stāsta Gabaliņš.

SPAR piekopj vairāku formātu stratēģiju un tīkla veikali atšķiras galvenokārt pēc to lieluma un atrašanās vietas, kā arī sortimenta dažādības. Latvijā sagaidāmi teju visi veikalu veidi. “SPAR Express” ir mazo veikalu formāts, kurā atrodamas ikdienas gaitās noderīgas preces. Populārākais veikalu veids SPAR, kas būs arī Latvijā visplašāk pārstāvētais formāts, ir vidēja izmēra piemājas veikals, kurā atrodamas visas ikdienā nepieciešamās preces. Vairāk nekā 1000 m2 plašie EUROSPAR veikali pietuvojas lielveikalu formātam, bet hipermārketi INTERSPAR Latvijā tiks ieviesti tikai pēc izteikta pieprasījuma tirgū.

Pircēju galvenie ieguvumi apmeklējot “SPAR Latvija” tīkla veikalus būs patīkama iepirkšanās vide, augstas kvalitātes apkalpošana, svaigi produkti un konkurētspējīgs piedāvājums. Veikalu sortimentu veidos Baltijas iecienītākie ražotāji un zīmoli, kā arī SPAR privātās preču zīmes produkti no visām galvenajām produktu grupām. Latvijas veikalu plauktos nonāks gan SPAR ekonomisko, gan premium, bio un eco līniju produkti. Uzņēmuma plānā ir sniegt iespēju arī vietējiem ražotājiem piedāvāt savu produkciju SPAR veikalos un palīdzēt tiem palielināt produktu īpatsvaru, kā arī būt pirmajiem, kuri savos veikalos piedāvās vietējo ražotāju jaunumus.

“SPAR produkcija veidos apmēram 20% no veikalu sortimenta. SPAR zīmola pamatvērtības ir svaigi produkti, plaša izvēle un augsta kvalitāte, tādēļ svaigie produkti veikalos būs no vietējiem Latvijas uzņēmumiem, un SPAR preču zīmes piedāvājumā pircēji atradīs plašu bakalejas preču sortimentu, kafiju un tēju, dažādus dzērienus, saldumus, konservētus produktus, kā arī nepārtikas preces. Neskatoties uz to, kādas produktu grupas piedāvāsim patērētājiem Latvijā, tie būs augstas kvalitātes, svaigi un konkurētspējīgi produkti,” stāsta Vilcmeiers.

SPAR ir pasaulē vadošā autonomā pārtikas mazumtirdzniecības ķēde. Uzņēmums uzsāka darbību 1932. gadā ar vienu veikalu Nīderlandē, savukārt patlaban tīklā darbojas vairāk nekā 13 500 veikali 48 pasaules valstīs, ik dienas apkalpojot 14,5 miljonus klientu.

Svarīgākais
Uz augšu