"Akumulators ir ļoti labi aizsargāts triecienizturīgā konstrukcijā, kas ir uzstādīta pēc iespējas zemāk automašīnā un pēc iespējas tālāk no potenciālajām trieciena vietām," apstiprina Viļumsons.
Kādas sistēmas pasargā autobraucēju negadījumā?
Pēc Geislera vārdiem, līdzīgi kā ar bateriju, ja augstsprieguma vadi nav bojāti, nekādu risku nav. Avārijas gadījumā viss augstspriegums tiek atslēgts, arī sistēmas releji, kas atrodas baterijas korpusā, tiek atslēgti, atgādina pedagogs. Viņš arī piebilst, ka ir jāatceras - neapmācīts speciālists nedrīkst iejaukties sistēmā, nedrīkst veikt nekādus mērījumus, mainīt komponentus un pat veikt apkopi. Dažādos agregātos lieto arī speciālu eļļu.
Arī Ēdolfs uzsver, ka autovadītājs un transportlīdzekļa pasažieri ir pasargāti no riskiem, kas saistīti ar augstsprieguma iekārtu iespējamiem kontaktiem ar cilvēku. Smagāku avāriju gadījumā, daudzi elektroauto ražotāji ir paredzējuši automātisku elektroenerģijas atslēgšanos no transportlīdzekļa iekārtām un agregātiem. Īsāk izsakoties - tiek pārrautas elektriskās ķēdes.
Vai elektromobili drīkst lādēt lietū?
Tas ir pietiekami saprātīgs jautājums. Galu galā mums vienmēr saka, ka ūdens un elektrība nesader kopā, tāpēc ir tikai dabiski secināt, ka pieslēgšana augstsprieguma elektrosistēmai lietus laikā ir bīstama. Par laimi, par visu ir padomāts.
“Elektriskās uzlādes spraudnis un kontaktligzda automašīnā ir rūpīgi izstrādāti, lai pārliecinātos, ka tajā neiekļūst ūdens vai netīrumu daļiņas, savukārt uzlādes stacijas ir noturīgas pret laikapstākļiem. Vēl svarīgāk ir tas, ka gan lādētāji, gan automašīnās iebūvētās sistēmas ir ļoti sarežģītas, un elektrība automašīnā nenonāk, kamēr nav veiktas vairākas iekšējas pārbaudes, tostarp, vai kādā no savienojumiem nav ūdens. Īsāk sakot, jūs varat droši pievienot spraudni un lādēt spēkratu neatkarīgi no laikapstākļiem,” uzver Viļumsons.
Runājot par to, ko pats autobraucējs var darīt ikdienā, lai rūpētos par savu drošību, Ēdolfs atgādina, ka vajag, protams, ievērot autoražotāju ekspluatācijas rekomendācijas, piemēram, laikus veikt apkopes. Tāpat organizēt personīgo braukšanas stilu citā manierē - adaptēties jaunajiem apstākļiem, jo elektromobiļu griezes moments ir manāmi lielāks par iekšdedzes dzinējiem, objektīvi izvērtēt izmaiņas dinamikā, tai skaitā bremzēšanas efektivitāti.
Akumulatori un augstsprieguma elektriskās sistēmas var radīt uzliesmojuma risku, taču realitātē elektriski spēkrati ir tikpat droši kā citas automašīnas, uzsver Viļumsons.