Nevienam nav jācīnās ar durvīm. Ikvienam vecākam būtu ieteicams pārbaudīt, cik plaši atveras durvis – lai būtu vieglāk iesēdināt mazu bērnu.
Jo vieglāk atvērt bagāžnieku, jo labāk. Tāpat jānoskaidro, vai mašīnā ir automātiskā bagāžnieka atvēršana, kad durvis atveras ar kājas pavicināšanu. Taču tā var būt arī kāda cita sistēma, kas izpalīdz, ja vienā rokā ir iepirkumu maisiņi, bet otrā – mazulis. Piemēram, Kia ir izdomājis, kā bagāžnieku atvērt vēl vieglāk: vienkārši turiet atslēgu kabatā, pagaidiet trīs sekundes mašīnas aizmugurē, – un durvis atvērsies pašas no sevis. Turklāt šī sistēma darbojas bez papildu kustību sensoriem, kas uz mūsu ceļiem bieži vien ātri pārklājas ar netīrumiem.
Sarunāties jāspēj bez kliegšanas. Vēl viena pieminēšanas vērta inovācija ir tehnoloģija, kas ļauj vieglāk sarunāties starp pirmajā un trešajā rindā sēdošajiem – tas attiecas uz septiņvietīgajiem auto, un labs piemērs tam ir Kia Sorento. "Tas var šķist sīkums, taču reālajā dzīvē šāds uzlabojums ir ļoti vērtīgs, jo jums nav jāpaceļ balss, runājot ar pasažieriem aizmugurē. Pie šīs ekstras ļoti ātri pierod," zinoši piebilst Māris Gaugers.
Drošība ir prioritāšu saraksta augšgalā
Pēdējās divās desmitgadēs būtiski mainījusies ne tikai ģimenes auto forma, bet arī ievērojami uzlabojusies drošība. "Latvijā cilvēki šim aspektam joprojām nepievērš pietiekami daudz uzmanības, bet, manuprāt, ģimenes auto gadījumā tai vajadzētu būt prioritātei. Ir vērts noskaidrot, kādus rezultātus modelis uzrādījis Euro NCAP drošības testos, kur atsevišķi tiek testēta tieši bērnu aizsardzība," saka Māris.