Laurīns Boguševičs iesaka izvērtēt savas reālās vajadzības un elektroauto iespējas, jo nereti pircēji kāro lielāku sniedzamību neracionālu apsvērumu dēļ.
"Dažkārt pēc sarunas klienti maina savu sākotnējo izvēli. Piemēram, ja cilvēks apgalvo, ka gadā nobrauc 50 vai pat 100 tūkstošus kilometru, mēs uzreiz sakām, ka elektroauto viņam neder. Reizēm pircēji skatās uz elektroauto, kas spēj nobraukt 500 km, lai reizi vai divas gadā dotos ceļojumā kaut kur tālāk, lai gan ikdienā nobrauc 40–60 km. Ja 364 dienas gadā brauksiet 40–60 km, tad nav vērts pirkt dārgāku modeli tikai vienai dienai. Kopumā, lai novērtētu, kāds attālums ir pietiekams, ar elektromobili ir jādzīvo divas vai trīs nedēļas," saka Laurīns.
Elektroauto sniedzamība ir atkarīga no dažādiem faktoriem, bet viens no galvenajiem – akumulatora kapacitāte. Tā būtiski ietekmē arī mašīnas cenu, tāpēc, lai nobrauktu vairāk, ir plašāk jāatver maciņš.
"Atnāk pircējs un saka, ka viņam nepieciešams elektroauto, ar kuru var veikt diezgan lielu attālumu. Sakām, ka tad viņam būs jāmaksā, teiksim, 70 tūkstoši eiro. Taču pēc tam mēs sākam runāties, uzzinām cilvēka vajadzības un saprotam, ka šajā gadījumā piemērotāks būs auto, kas nespēj nobraukt tik tālu, taču ir trīs reizes lētāks. Te nu nākas prasīt: kāpēc maksāt vairāk, ja jūs gadā dodaties vienā vai divos ceļojumos? Garos braucienus taču var saplānot tā, lai vienreiz vai divreiz apstātos uzlādei, un jums sākotnēji nebūs lieki jātērē vairāk naudas par dārgāku modeli," uzsver Laurīns.