Pasaulē netrūkst jaudīgu motociklu, bet "tīģeris" ir tikai viens. To ražo britu Triumph, un nupat viņiem iznācis pilnīgi jauns tīģeris.
Trīs motocikli vienā. Valdis Melderis testē jauno Triumph Tiger 1200
Vieglāks, jaudīgāks un izveicīgāks, jaunais Tiger 1200 ir labākais, ko Triumph divpadsmit gados izdevies realizēt lielo ceļojumu motociklu kategorijā. Lieliska dāvana pašiem sev 120 gadu jubilejā!
Lielceļiem piemēroto "tīģera" versiju GT Pro no Triumph pārstāvja SDK izmēģinām kopā ar ētera personību un kaislīgu motobraucēju Valdi Melderi.
Valdis Melderis, TV/radio personība & motobraucējs: "Īstenībā 1200 es pirms trim gadiem pirmoreiz testēju. Pirmais pārsteigums bija dzinējs, tie 3 cilindri ir maģiski."
Trīs cilindri rindā ir Triumph īpatnība. Jaunais 1160 kubikcentimetru dzinējs attīsta 150 zirgspēkus un 130 Nm griezes momentu. Vajadzētu pietikt gan ceļam, gan bezceļam.
Salīdzinot ar iepriekšējo modeli, jaunais Tiger 1200 ir šaurāks, lai gan bāka, gluži pretēji, kļuvusi lielāka - 20 litri agrāko "gandrīz 19" vietā.
Valdis Melderis: "Ļoti šaura bāka, kur jāsaspiež ceļi, lai moci varētu vadīt sarežģītos apstākļos."
Daudz iesaistošāku vadāmību, salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, nodrošina aktīvie amortizatori ar 9 amortizācijas pakāpēm, kā arī principiāli jauna piekare.
Arnis Blodons, Triumph Rīga pārstāvis: "Iepriekšējam motociklam rats bija stiprināts no vienas puses. Te ir no abām, un diezgan sarežģīta piekares sistēma. Ja braucam pa nelīdzenumiem, kustība ir taisni uz augšu uz leju, maksimāli spiežot pie virsmas.
Lai gan GT un GT Pro versijas aprīkotas ar izteikti asfalta specifikācijas riepām, nelīdzenās takās piekare dara, ko var.
Arnis Blodons: "To, ko varam redzēt, rāmis ir dalītais. Tieši tāpat kā 900. Tas nozīmē: ja ir kāda ķibele, nav jāmaina viss rāmis."
Arī pakaļējā amortizatora rezervuārs tagad pavisam atdalīts no statņa un novietots augstāk, tā sakot, tālāk no nepatikšanām.
Vienlaikus jaunais Tiger 1200 ir 25 kg vieglāks par aizejošo modeli un kādus 17 kilogramus vieglāks par "paši zināt, ko" ja runājam par galvenajiem lielā "tīģera" konkurentiem.
Atkarībā no izpildījuma motociklam var būt līdz pat sešiem braukšanas režīmiem.
Valdis Melderis: "Esmu ievērojis, ka no visām fīčām izmantoju divas - ceļš, bezceļš. ABS bišķi vajag, pretizslīdi nevajag, ieslēdz un zini, ko tas mocis darīs."
Izvēloties Triumph Tiger 1200, tu arī droši zini, ko nedarīsi tu, - nekad nemazgāsi ķēdi, jo tādas te nav.
Valdis Melderis: "Šiem močiem priekšrocība ir kardāns. Katrreiz mazgāt un eļļot ķēdi, ļoti jāmīl mocis, lai to regulāri darītu."
Kas tad vēl te ir? Lielāks un spilgtāks ekrāns, plata stūre, aizsargstikls, kura augstums pārbīdāms ar roku. Bākas vāciņš, sajūtot atslēgu, automātiski atbloķējas un aizbloķējas pats. Pildot degvielu, tas vairs nav jāatslēdz mehāniski.
Jaunums aktīvās drošības sistēmās ir aklo zonu sensors. Tas izgatavots sadarbībā ar vācu koncernu Continental. Radars atrodas sēdekļa aizmugurē, bet atpakaļskata spoguļos iestrādāti oranži papildu signāli.
Valdis Melderis: "Šī ir funkcionāla mašīna, tas nav par stilu, tas ir par gariem gabaliem.
Lucernas zilā krāsā GT Pro patiešām prasās tālākā braucienā. Par spīti solīdiem izmēriem un 240 kg sausajam svaram "tīģeris" klausa kā mopēds.
Valdis Melderis: "Tā ir viņa dzīves vide - skaisti, slaidi līkumi, garas taisnes. Līgana gaita, iestatījumi komfortā."
Tātad mums ir, ar ko aizbraukt uz Bavāriju un pakaitināt tur paši zināt ko. Bet GT Pro nederēs Mongolijas stepei. Tam nepieciešams cits Tiger. Dzinējs, kārba, piekare plus mīnus vienāda. Tie ir divi dažādas nozīmes motocikli. GT Pro mēs runājam par asfaltu, sliktu asfaltu, zemes ceļiem. Ja mēs runājam par nobraukšanu no ceļa lielākās dangās, tad runa ir par Explorer.
Tas ir par saviem 2000 eiro dārgāks, taču uzreiz aprīkots ar 30 litru bāku, raupjākām riepām, lielo priekšējo ratu, prāvāku aizsargvairogu un papildus karkasu.
Vispār tādu vajadzētu visiem lielajiem "tīģeriem", lai kritiena gadījumā pasargātu radiatoru.
Valdis Melderis: "Šis motors uz zemiem apgriezieniem izklausās pēc 2 stobriem, uz augstiem pēc 3. Šis triks ne tikai piešķir motociklam raksturu un skaņu, bet arī aktīvāku vilkmi pie zemiem apgriezieniem. Sporta režīmā jābūt uzmanīgam, jo ir tāda on/off sajūta."
Piedzīvojumos svarīga lieta ir bremzes. Lai redzētu bremžu šķidruma stāvokli, viņus taisa caurspīdīgus. Un ir parādījusies burciņa kreisajā pusē. Motociklam tagad ir hidrauliskais sajūgs. Jaunais Triumph Tiger 1200 maksā, sākot ar 20 000 eiro. Kopā ar Rally versijām tam pavisam iespējamas piecas dažādas versijas.
Valdis Melderis: "Šis ir tas gadījums, kad jāvelta vesela diena, lai to moci izpētītu. Lai neiznāk tā, ka esi pāris tūkstošus pārmaksājis par lietām, ko nekad neizmanto."
Viena no lietām, par ko nav jāpārmaksā, ir maināms sēdekļa augstums. Ja mocis patīk, bet šķiet par augstu, Triumph aksesuāros esot atrodams arī sevišķi zems sēdeklis.
Bet par to, ka jaunais Tiger 1200 jums der, piestāv un patīk, var pārliecināties tikai vienā veidā. Izbraukt ar to pašam.
Triumph Tiger 1200 GT Pro
+ pilnībā jauns motors
+ par 25 kg vieglāks
+ lielāka bāka
- jutīgs sporta režīmā
- īpatnēja gaismu pārslēgšana
- bezceļam vajag Explorer
Dzinējs: 1160 ccm, R3
Jauda, ZS: 150
Griezes moments, Nm: 130
Pašmasa, kg: no 240
Sēdekļa augstums, mm: 850 - 870*
Degvielas tilpums, l: 20**
Cena: no 20 190 eiro
*) Rally Explorer: 875 - 895 mm
**) GT Explorer: 30 l