Nākotne viennozīmīgi pieder elektroauto, tā ir vienīgā alternatīva automašīnām ar iekšdedzes dzinējiem, pēc šāda lēmuma tas tagad ir 100% skaidrs, ir pārliecināti eksperti, vērtējot 8. jūnijā Eiropas Padomes atbalstīto priekšlikumu no 2035. gada Eiropas Savienībā (ES) atļaut tirgot tikai jaunas bezizmešu vieglās automašīnas un furgonus. Taču šajā desmitgadē diezin vai kas strauji mainīsies - viss vairāk vai mazāk būs pa vecam, notiks pakāpeniska pāreja uz bezemisijas auto. Būtiskākā problēma, ar kuru saskaras elektroauto īpašnieki un kas ir jārisina, – ātras un pieejamas uzlādes vietas.
“Valstij ir jādomā, kur vest autoparku. Šobrīd tas netiek darīts, viss notiek pašplūsmā. Līdz ar to Latvijā katru gadu ieved to, no kā būtu jātiek vaļā – kļūstam par atdusas vietu Eiropas nobrauktiem dīzeļiem,” saka Kulbergs. Raksturojot Latvijas pircēju, viņš sauc datus: katru gadu tiek importētas vidēji 55 000 lietotas mašīnas, no tām 84 % ir ar dīzeļmotoriem. Savukārt 48 % ir lietotas, bet 12 % - jaunas “premium” klases mašīnas. “Tātad braucam ar vecām “premium” klases mašīnām, ko nobraukusi Vācija. Latvijas pircējs ir gatavs atdot pēdējās bikses, lai tikai pabrauktu ar BMW,” tā Kulbergs.