Par ražotāju vēlmi atrasties šī segmenta līderpozīcijās norāda jaunākie dažādu zīmolu modeļi. Piemēram, jaunais Renault Megane E-Tech pieejams tikai kā elektromobilis, un tas šajā segmentā ir ļoti nozīmīgs solis.
Cits franču ražotājs – Peugeot – nesen iepazīstināja ar trešās paaudzes Peugeot 308. Tā funkciju klāsts un jaunās inovācijas liecina, ka tieši šis tirgus segments uzņēmumam ir īpaši svarīgs. Tas ir arī pirmais modelis, kuru rotā modernizētais zīmola logotips. Lai arī pircējiem tas ir tikai neliels akcents, patiesībā šis logo tiešā veidā apliecina tehnoloģisko progresu. Tas izgatavots no īpaša metāla, kas laiž cauri radioviļņus, – zem emblēmas slēpjas moderno aktīvo drošības sistēmu radari un sensori. Salīdzinot ar priekšteci, Peugeot 308 ir kvalitatīvāki interjera materiāli un plašāka vieta pasažieriem, atjaunināts instrumentu panelis un uzstādīta jaunākās paaudzes multimediju sistēma.
Vēl viens fakts, kas apliecina ražotāja ambīcijas, ir tas, ka Peugeot 308 dzinēju arsenālu papildinājusi plug-in hibrīda versija. Populārā Lielbritānijas medija What Car? eksperti, kuri nesen izmēģināja šo auto, norāda, ka tieši spraudņa hibrīda tehnoloģija varētu kļūt par nopietnu priekšrocību konkurencē ar tādiem modeļiem kā Volkswagen Golf un Toyota Corolla, kuru klāstā šādas modifikācijas nav. Savukārt carwow.co.uk eksperti uzskata, ka viens no šī modeļa trumpjiem ir arī pievilcīgāks un greznāks dizains.
Maksā tikpat, bet saņem vairāk
Nemitīgā konkurence kompaktauto segmentā noteikusi to, ka pēdējos desmit gados progress ir milzīgs. "Salīdzinot pašreizējos šīs klases automobiļus ar tiem, kurus es testēju pirms desmit gadiem, var skaidri saskatīt atšķirības – tie ir kļuvuši labāki visos aspektos. Gaita ir ievērojami uzlabojusies, interjera materiāli ir daudz kvalitatīvāki, nemaz nerunājot par drošības un komforta tehnoloģijām. Pat mazākos modeļos var tikt pie tādām pašām sistēmām kā lielākos un daudz dārgākos auto," saka Guntars.