Iedzīvotāji sašutuši par slikti sagatavoto ceļu uz Jaunsauli

Bedres. Ilustratīvs foto.
Bedres. Ilustratīvs foto. Foto: Marija Zara/LETA

Bauskas novada Jaunsaules ciema iedzīvotāji sašutuši par slikti sagatavoto ceļu uz Jaunsauli, aģentūra LETA noskaidroja iedzīvotāju tikšanās laikā ar VSIA "Latvijas Valsts ceļi" vadību un mediju pārstāvjiem.

Uz tikšanos atnāca vairāk nekā 10 iedzīvotāji, būvuzrauga pārstāvis, "Latvijas Valsts ceļu" vadība, kā arī Rīgas Tehniskās universitātes Būvniecības inženierzinātņu fakultātes vadošais pētnieks Viktors Haritonovs.

Lai gan ceļš "Likverteni-Jaunsaule-Skaistkalne" (V1020) līdz Jaunsaulei atjaunots vien pagājušajā gadā, ir grūti neizbraukt cauri izveidojušajām bedrēm, skaidroja iedzīvotāji. Ceļam veikta dubultā virsmas apstrāde.

Jaunsauliete Sarmīte Misēviča skaidroja, ka pirms ceļa atjaunošanas viņa kopā ar iedzīvotājiem rakstījusi Satiksmes ministrijai par lūgumu atjaunot ceļu. "Tad, kad to izdarīja, lējām prieka asaras, bet šobrīd ceļš ir vienkārši briesmīgs," saka Misēviča.

Vairāki iedzīvotāji minējuši, ka paspējuši nomainīt riepu komplektus, jo bedrēs riepas sadragātas, arī automašīnu atsperes mainītas.

"Latvijas Valsts ceļu" valdes loceklis Gundars Kains sanākušajiem stāstīja, ka tika saņemts finansējums noteiktam laikam, kura laikā nauda ir jāiztērē. "Pa šo naudu bija iespējams īstenot tikai dubulto virsmas apstrādi," skaidroja Kains, "tika piesaistīta laba būvuzraudzība, bet būvnieks labāk specializējas asfaltbetona klāšanā".

Būvnieks darbu veikšanai ir SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"".

Kains gan piebilda, ka būvnieks par neizdarītajiem darbiem gala finansējumu nav saņēmis. "Pasūtījām kurpi ar zoli, un cīnāmies, lai arī kurpei zole būtu," sacīja Kains.

Pašlaik būvniekam līdz 30.jūnijam ir jāsalabo visi defekti, un vēl divus gadus šim ceļam būšot garantija, kas nozīmē, ka būvniekam brāķus būs jālabo par saviem līdzekļiem. "Latvijas Valsts ceļu" Bauskas daļas vadītājs Dzintars Dzenis gan uzskata, ka līdz rītdienai defekti netiks salaboti.

Vietējā autoceļa "Likverteni-Jaunsaule-Skaistkalne" (V1020) vidējā satiksmes intensitāte šajā posmā ir 391 automašīna diennaktī, kas ir 2020.gada dati. Līgumcena par remontu ir 1,3 milj. eiro ar pievienotās vērtības nodokli, kas tiek finansēti no papildus piešķirtajiem 100 miljoniem eiro no budžeta programmas "Līdzekļi neparedzētiem gadījumiem".

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, gada pārskats par 2021.gadu "Ceļu būvniecības sabiedrībai "Igate"" vēl nav iesniegts, bet 2020.gadā uzņēmums strādāja ar 28 661 311 eiro apgrozījumu un 295 773 eiro zaudējumiem.

Uz augšu