Global NCAP īstenotais sadursmes tests skaidri parādīja atšķirību starp līdzīgām automašīnām, no kurām viena tiek pārdota Meksikā, bet otra - ASV.
Neparastā sadursmes testā sasit dažādām valstīm domātus Hyundai. Rezultāts viegli šokē
Dažādās valstīs automašīnām tiek izvirzītas dažādas drošības prasības, kā rezultātā veidojas situācija, ka viens un tas pats modelis dažādiem tirgiem var būtiski atšķirties. Lai skaidri parādītu šo atšķirību, Global NCAP eksperti veica neparastu sadursmes testu: divi budžeta Hyundai sedani, no kuriem viens tiek pārdots ASV, bet otrs Meksikā, tika triekti viens pret otru frontālā sadursmē.
Eksperimentam Global NCAP ņēma Hyundai Accent, kas ir pārliecinoši lētākais zīmola modelis ASV tirgū, un tiek montēts uzņēmuma Meksikas rūpnīcā. Otrs sadursmes testa dalībnieks bija budžeta sedans Grand i10, kas tiek pārdots Meksikā, bet tiek ražots Indijā.
Trieciena rezultātā Indijā saliktajam Grand i10 tika nopietni deformēta virsbūve, īpaši A statņa zona vadītāja pusē. Šis auto ir aprīkots ar diviem priekšējiem drošības spilveniem – abi nostrādāja, bet nevarēja pasargāt ne vadītāju, ne priekšējo pasažieri no savainojumiem. Rezultātā par vadītāja un pasažiera aizsardzību Grand i10 nopelnīja 0 punktus, jo viņiem šāda avārija var būt letāla.
Meksikā samontētais American Accent nostrādāja daudz labāk, lai gan drošības ziņā tas ir tālu no Hyundai vismodernākās automašīnas. Tā virsbūve izrādījās izturīgāka, tāpēc šīs automašīnas vadītājs un pasažieris tika sveikā ar nelielām traumām.
Global NCAP ir vairākkārt kritizējis pasaules zīmolu pieeju automašīnu drošībai. Speciālisti atgādina, ka svarīga ir ikviena cilvēka dzīvība neatkarīgi no valsts, kurā viņš dzīvo, un uzņēmumiem tas būtu jāpatur prātā.