Iesūti ziņu!

10 jautājumi veiksmīgai uzņēmējai: atbild peldkostīmu zīmola "SLOW beachwear" vadītāja Elīna Štobe (1)

Foto: Privātais arhīvs

Elīna Štobe, ekskluzīvu peldkostīmu un pludmales tērpu zīmola SLOW beachwear radītāja un dizainere, sieva un divu bērnu mamma.

Pieredze kā uzņēmuma vadītājai: 6 gadi

Uzņēmuma klientu skaits: ap 4000

Darbinieku skaits: 1

Moto: izbaudi mirkli!

Kas jūs iedvesmoja radīt uzņēmumu SLOW beachwear?

Iepriekš es vairāk nekā 10 gadus darbojos kā imidža dizainere un stiliste, līdz ar to man bija izveidojusies ļoti plaša pieredze un sadarbība ar dažādiem klientiem, veidojot gan privātas fotosesijas, gan piedaloties dažādos komercprojektos, taču es ļoti vēlējos radīt ko vērtīgu un paliekošu, tādēļ, mirkļa sajūtu vadīta, pirms septiņiem gadiem izveidoju zīmolu SLOW beachwear.

Zīmola stāsts ir dziļi personisks un īpašs – ar to es vēlos aicināt sievietes visā pasaulē uz brīdi apturēt laiku, veltīt patiesi skaistus mirkļus sev, dzīvot lēnāk un izbaudīt īpašos brīžus.

Šo smalko nišu – pludmales tērpi un peldkostīmi – es izvēlējos tāpēc, ka pati nespēju atrast piedāvājumā neko sev tīkamu – elegantu, skaistu un komfortablu. Manis radītie peldtērpi rada īpašu sajūtu, pludmalēs, kūrortos un spa zonās ļaujot ikvienai sievietei justies elegantai kā īstai lēdijai.

Ar ko īpašs un unikāls ir jūsu uzņēmums?

Mans zīmols ir īpašs ar to, ka es kā dizainere un māksliniece vēlos sievietēm atgādināt par “slow life” (angļu val. “lēnā dzīve”) un mirkļa baudīšanu. Un es patiešām ticu, ka tas ir iespējams, jo tikai laimīgas, smaidīgas un ar sevi apmierinātas sievietes spēj iedvesmot gan sevi, gan arī citus cilvēkus sev apkārt. Svarīgi, ka manis radītos peldkostīmus var valkāt ļoti dažādas dāmas – gan pārliecības, gan proporciju, gan pieredzes ziņā. SLOW beachwear peldkostīmu dizains un tehniskie risinājumi atšķiras no citiem peldkostīmu zīmoliem ar to, ka ražojot neizmantojam gumijas – katra peldkostīma īpašo siluetu veido piegriezums mijiedarbībā ar audumu.

Mana uzņēmuma panākumu pamatā ir mana personiskā attieksme.

Es jūtos patiešām novērtēta – tā vien šķiet, ka Baltijas lēdijām peldkostīms ir nepieciešams visa gada garumā, jo pat nesezonā pieprasījums pēc tiem nemazinās.

Kādi bija lielākie izaicinājumi, sākot uzņēmējdarbību?

Kļūstot par uzņēmēju, man kā sievietei iesākumā bija grūti sabalansēt savu ikdienu, jo esmu arī divu bērnu māmiņa un māksliniece.

Meklēju veidus, kā šīs manas radošās mākslinieciskās ievirzes līdzsvarot ar uzņēmējdarbības veidošanu un ģimenes dzīvi. Līdzsvara atrašana bija mans lielākais izaicinājums.

Ilgu laiku plānoju un domāju arī par katru niansi - kā veiksmīgāk uzskatāmi parādīt to domu un ideju, ko vēlos paust sievietēm visā pasaulē. Jo konkrētā niša ir tik smalka, ka bija ļoti jāizsver, kā un ar kādiem vizuāliem līdzekļiem nodot topošajām SLOW lēdijām informāciju par to, ka šie produkti ir patiešām unikāli, uzticami un īpaši.

Vai ceļā uz panākumiem ir pieļautas kļūdas, un ko no tām mācījāties?

Kļūdas bija daudzas un dažādas. Bija grūti izkristalizēt, kuri tad ir tie svarīgākie pārdošanas punkti, kā vizuāli izskatīties, kā atrast veiksmīgāko ražošanas partneri. Sākumā bija sajūta, ka es vēlos, lai mans zīmols ir atrodams visur - visos iespējamajos konceptveikalos, visās pasaules vietās. Soli pa solim eksperimentējot, es no šīm kļūdām mācījos.

Es sev teicu “Elīna, “slow down” (angļu val. “nomierinies”) – ej mērķtiecīgi uz dažiem mērķiem, nevis uz visiem mērķiem.”

Kāds atbalsts tika izmantots uzņēmuma attīstībai?

Lai attīstītu biznesu, es meklēju ieteikumus gan pie koučiem, gan mentoriem. Vispirms šeit pat Latvijā, bet, tā kā SLOW beachwear produkti ir tik specifiski,  piemērotu mentoru izdevās atrast Igaunijā, vēlāk ASV.

Esmu piedalījusies arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) organizētajā biznesa inkubatorā, un tā bija patiešām laba pieredze, jo guvu ne vien vērtīgu atbalstu, bet arī līdzfinansējumu, ko veiksmīgi izmantoju, lai sarīkotu brīnišķīgas modes skates savam zīmolam un prezentētu to ārpus Latvijas robežām.

Raksta foto
Foto: Privātais arhīvs

Kas jums sagādā prieku un motivē, vadot savu zīmolu?

Mani visvairāk iedvesmo manas SLOW lēdijas, kuras patiešām izdzīvo un izbauda savu dzīvi, - vēstules un fotogrāfijas, kurās viņas parāda savus īpašos mirkļus peldkostīmā vai pludmales tērpā ceļojumos, spa vai ziemā, peldoties āliņģī. Mani tas patiešām iedvesmo radīt vēl vairāk skaistu lietu un apģērbu. Prieku, protams, sagādā citu uzņēmēju, radošo industriju pārstāvju novērtējums.

Vai sievietei-uzņēmējai ir priekšrocības attiecībā pret vīrieti-uzņēmēju?

Es to tā neiedalu, jo uzskatu, ka mūsdienu pasaulē divi svarīgākie faktori jebkura uzņēmuma vadībā ir personība un drosme – dzimumam nav nozīmes. Jāteic gan, ka

es kā uzņēmēja dažkārt esmu izjutusi priekšrocības, jo mums, sievietēm, ir pāris mazie knifi, kā ātrāk un veiksmīgāk prezentēt kādu projektu - skaists smaids un drosme to sievišķīgi pasniegt kā mazu akcentu.

Kādas īpašības ir nepieciešamas, lai kļūtu par veiksmīgu vadītāju?

Mūsdienīga vadītāja noteikti ir pārliecināta, drosmīga personība ar savu viedokli un vīziju par to, ar kādiem līdzekļiem ir iespējams sasniegt nospraustos mērķus.

Vai ir kāda konkrēta sieviete-uzņēmēja, kas jūs iedvesmo?

Jāteic, ka nav tādas vienas konkrētas sievietes-uzņēmējas, kas mani iedvesmotu. Drīzāk var teikt, ka mani iedvesmo ikdienišķas lietas – tas, kā sievietes risina jautājumus, kā pauž savu viedokli. Mana meita noteikti teiktu, ka es esmu kā “spandžbobs” (red. piezīme – angļu val. “Sponge Bob” jeb “sūklis Bobs” – tēls ASV bērnu animācijas seriālā), kurš tver pasauli un personības mākslas, mūzikas un modes pasaulē, to projicē caur sevi, līdz izveidojas mans unikālais viedoklis, kas iedvesmo mani ikdienā.

Reizēm pat vismazākās nianses, piemēram, kāda sadarbības partnera atbilde e-pastā vai īsa saruna izstādē spēj mani iedvesmot uz lielām lietām.

Kādu padomu jūs varat dot nākamajai sieviešu līderu paaudzei, kuras vēl ir ceļā uz savu uzņēmumu?

Esiet drosmīgas un ikdienas rutīnā un dinamiskajā vidē nepazaudējiet savus mierīgos brīžus – tas ir ļoti būtiski! Un

vienmēr paturiet prātā to, kādēļ jūs visu sākāt, kāpēc veidojāt savu uzņēmumu.

Jebkurā no maniem grūtākajiem mirkļiem kā zīmola vadītāja es vienmēr esmu atcerējusies to, kādēļ es, Elīna Štobe, radīju SLOW beachwear. Tas mani stiprina un dod vēl vairāk drosmes, prieka un mīlestības sniegt iedvesmu pasaules sievietēm, lai viņas spētu ieraudzīt un izbaudīt savas dzīves īpašos mirkļus.

____________________________________________

Raksts tapis sadarbībā ar "Visa" She's Next.

"Visa" iniciatīvas She’s Next mērķis ir sniegt atbalstu uzņēmīgām sievietēm: nodrošināt biznesa attīstībai nepieciešamos rīkus un resursus, lai veicinātu tieši sieviešu vadīto uzņēmumu attīstību un izaugsmi. Grantu* programma tiek realizēta sadarbībā ar banku Luminor un globālo finansēšanas platformu IfundWomen. Tās ietvaros četrām Baltijas uzņēmējām tiks piešķirts 10 000 eiro finansējums uzņēmējdarbības attīstībai, 5000 eiro mārketinga izdevumiem un biznesa konsultācijas viena gada garumā.

* Tiek piemēroti noteikumi un nosacījumi.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām!
Uz augšu