"Šajā ziņā mobilitātes ekspertiem un valdībai būtu jāsadarbojas, meklējot atbilstošāko un efektīvāko risinājumu transporta nozares ātrākai pārejai uz klimatneitralitāti, lai sasniegtu Latvijas un Eiropas izvirzītos ilgtspējas mērķus norādītajā laikā," norāda "Eleport Latvija" vadītājs.
Jāmaina arī braukšanas ieradumi
Pāreju uz elektroauto kavē arī autovadītāju ikdienas braukšanas paradumi un sajūta, ka vienmēr skaidri zini, kur būs tuvākā degvielas uzpildes stacija vai tuvākais autoserviss. Kaut gan elektroauto vadīšana un no tās izrietošie ikdienas paradumi ir citādāki, videi draudzīgajā transportlīdzeklī nodrošinātā digitālā vide norāda vadītājam, kad un kur jāveic kārtējā uzlāde, tādējādi atvieglojot neierasto ikdienu - nemaz neminot samazinātās ekspluatācijas izmaksas, kas būtiski atvieglo ikmēneša neplānotos tēriņus. "Visiem interesentiem, kurus māc bailes un neziņa par pārmaiņām, ir iespēja izmēģināt kādu no šobrīd pieejamajiem koplietošanas automašīnu risinājumiem, lai izprastu elektroauto plusus un mīnusus un, galvenokārt, to piemērotību konkrētā vadītāja ikdienas braukšanas paradumiem," atgādina uzlādes tīkla vadītājs.
Lai gan transportlīdzekļa maiņa uz videi draudzīgāku ir aktuālais risinājums, eksperti norāda, ka ilgtermiņā autovadītājiem būs jāmaina ne tikai sava automašīna, bet arī pārvietošanās ieradumi. Tāpēc tuvāko gadu laika mēs arvien vairāk atteiksimies no privātajām automašīnām, biežāk izmantojot koplietošanas pakalpojumus un mikromobilitātes risinājumus, secinājuši eksperti.