Šodienas redaktors:
Lauma Lazdiņa
Iesūti ziņu!

"Īsi pēc degvielas uzpildes auto pārstāja darboties." Sieviete apšauba benzīna kvalitāti DUS Pērnavā (2)

Raksta foto
Foto: l i g h t p o e t/Shutterstock

Kādas sievietes auto salūzis īsi pēc degvielas uzpildes "Circle K" degvielas uzpildes stacijā (DUS) uz Tallinas šosejas Pērnavā, Igaunijā. Viņa par to bija sūkstījusies domubiedru grupā "Pamanīts: Pērnava" sociālajā tīklā "Facebook". Portāls "Elu24" sazinājās ar Igaunijas "Circle K", lai noskaidrotu, vai tas tā var būt.

"15. jūnijā plkst. 11.27 es uzpildīju 95. markas benzīnu "Circle K" degvielas uzpildes stacijā uz Tallinas šosejas Pērnavā. Biju nobraukusi apmēram vienu kilometru, kad viss panelis sāka mirgot sarkans un mašīna vairs nekustējās uz priekšu," sociālajā tīklā "Facebook" 28. jūnijā grupā "Pamanīts: Pērnava" rakstīja Laura.

"Konstatēju, ka vaina ir degvielā. Par radušos situāciju vērsos arī degvielas uzpildes staciju ķēdē, kur saņēmu noliegumu, ka problēma nevarētu būt degvielā. Interesanti, kurš vainīgs?" retoriski izsakās sieviete.

"Benzīns bija pienains un duļķains, tam nevarēja redzēt cauri. Pēc degvielas iztukšošanas no bākas, tās izmazgāšanas un dzinēja iztīrīšanas problēmas pazuda. Man ir Honda CRV ar benzīna dzinēju," stāsta Laura, kura jau aptuveni 20 gadus ir pastāvīga "Circle K" kliente.

"Mans jautājums jums: vai vēl kādam aptuveni tajā pašā laikā gadījumā nebija līdzīga tipa problēmas pēc degvielas uzpildīšanas? Kā jūs rīkotos šādā situācijā?" Laura vēršas pie līdzcilvēkiem.

Citiem arī ir bijušas līdzīgas problēmas

Atbildot uz Lauras ierakstu, Sandra stāsta, ka vienmēr uzpilda degvielu "Circle K", taču vienu reizi pamanījusi, ka pēc uzpildīšanas automašīna uzvedas savādi. "Vienreiz, kad uzpildīju 98. markas benzīnu kā parasti, mašīnai pazuda saķere. Vēlāk ieraudzīju te tēmu, ka vairākas mašīnas, kas tur uzpildījušās, vēlāk attapušās servisā. Sliecos domāt, ka mans auto nepārstāja pavisam darboties, jo tas ir ļoti jauns. Citādi, iespējams, situācija būtu tāda pati," stāsta Sandra.

"Divas reizes, kad uzpildīju degvielu "Circle K" degvielas uzpildes stacijā, man uzreiz radās problēmas, ka mašīnu neizdodas pielaist," raksta Keitlina. "Reiz aizvedu auto uz servisu, kur tika veikta diagnostika, kas mašīnai nekādus defektus neuzrādīja. Slēdziens nebija skaidrs, kas tieši bija pie vainas, bet esmu diezgan pārliecināta, ka tā bija degvielas vaina."

Ērika stāsta, ka viņas meitai bijusi tāda pati problēma un viņa pasūtījusi analīzes konkrētajai degvielai. "Meita atguva gan naudu par ekspertīzi, gan degvielu," stāsta Ērika.

Tāpat Kaido iesaka Laurai pasūtīt eksperta atzinumu un vērsties patērētāju tiesību aizsardzības centrā. "Ir jāsaņem ekspertīzes slēdziens un jādodas uz patērētāju tiesību aizsardzības centru. Degvielas speciālistu mums te nav. Šeit tu vari meklēt tikai līdzcietējus, kuri ir apmeklējuši to pašu DUS," viņš saka.

"Circle K" skaidro

"Gadījumi, kad mašīna pārstāj darboties pēc nepareizās markas vai nekvalitatīvas degvielas uzpildes, ir ļoti reāli un mēdz būt bieži. Taču maz ticams, ka tas notiks DUS, kur visas degvielas markas tiek pārbaudītas gan pirms, gan pēc pārsūknēšanas konkrētā termināļa tvertnē," portālam norāda Tēdo Melts, "Circle K" Igaunijas motordegvielu produktu menedžeris.

""Circle K" savās DUS ļoti rūpīgi pārbauda degvielas kvalitāti, lai klientiem vienmēr piedāvātu kvalitatīvu degvielu un izvairītos no situācijām, kad tā varētu kaitēt transportlīdzekļiem.

Turklāt mēs savās DUS veicam testēšanu arī izlases kārtā, kā arī Vides pētījumu centrs veic neatkarīgu degvielas monitoringu visā Igaunijā."

"Circle K" pārstāvis stāsta, ka par citiem līdzīgiem gadījumiem Pērnavas "Circle K" DUS sūdzību nav bijis, tāpēc maz ticams, ka no termināļa automašīnas degvielas tvertnē nokļuvis nekvalitatīvs benzīns. "95 markas benzīns ir ļoti populārs klientu vidū, ja būtu bijušas kādas problēmas, tas skartu daudzus klientus un viņu spēkratus," uzsver Melts.

"Ja tvertnē ir pārbaudīts un sertificēts motorbenzīns, iespējamais problēmas cēlonis bieži vien izrādās kāds vielu sajaukums, kas bākā nokļuvis pirms vai pēc degvielas uzpildes.

Piemēram, pēc degvielas uzpildīšanas tiek aizmirsts uzskrūvēt degvielas tvertnes vāciņu kārtīgi un ar mašīnu pirms vai pēc DUS apmeklējuma ir būts automazgātavā, un bākā ir iekļuvis ūdens vai mazgāšanas līdzeklis," stāsta Melts.

Cietusī Laura gan uzskata, ka būtu tikai godīgi, ja degvielas firma atmaksātu naudu par nepiemērotu degvielu. "Es gribu kompensāciju par degvielu, kas tika izlieta no bākas. Tie bija aptuveni 30 litri," "Elu24" norāda sieviete.

Nepalaid garām!
Uz augšu