Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Vismazāk transportlīdzekļu Valmierā, visvairāk - Latgalē un Rīgā; pārdošanas līderis - Opel

Foto: Shutterstock

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (turpmāk - CSDD) dati liecina, ka Latvijā automašīnu netrūkst: vidēji uz vienu pilsētas iedzīvotāju ir puse transportlīdzekļa (0,44).

 "Tomēr tas ir mazāk nekā citās ES valstīs: piemēram, Vācijā uz vienu iedzīvotāju ir 0,63 transportlīdzekļi, kaimiņvalstī Igaunijā - 0,73, Lietuvā - 0,5, Polijā - 0,77, bet Somijā - 0,79," skaidro Baltijā lielākā lietoto auto tirgotāja Longo Group Valdes priekšsēdētājs Edgars Cērps.

Kopumā pilsētās tiek izmantoti 469,6 tūkstoši transportlīdzekļu (turpmāk - TL): automašīnas, motocikli, autobusi, kravas auto, mopēdi, piekabes un tricikli, kas veido mazāk nekā pusi (45%) no kopējā Latvijā reģistrēto TL skaita.

"Zīmīgi, ka Rīga nebūt nav vienīgā līdere pēc TL skaita uz vienu cilvēku. Tikpat daudz TL (proti - puse transportlīdzekļa) uz vienu pilsētas iedzīvotāju ir Jūrmalā un Latgales pilsētās Rēzeknē un Jēkabpilī. Bet Valmiera izceļas ar to, ka tajā ir vismazāk transportlīdzekļu uz vienu iedzīvotāju - tikai piektdaļa (0,2)," komentē E. Cērps. "Protams, populārākais TL veids - tā ir automašīna: visās pilsētās automašīnu īpatsvars veido 70% un vairāk no kopējā TL skaita, bet Jūrmalā pat 83%. Taču jebkurā pilsētā Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku drošām un budžetam draudzīgām automašīnu markām, tādām kā Škoda, Volvo un Opel. Apkopojot 2022.gada pirmā pusgada rezultātus, mēs Longo Group novērojām, ka Opel marka popularitātes ziņā ir pakāpusies no trešās vietas uz pirmo, kļūstot par pirktāko lietoto auto zīmolu 2022.gada pirmajā pusgadā."

Pēdējo piecu gadu laikā transportlīdzekļu skaits pilsētās ir audzis par 12%, palielinoties par 114 tūkstošiem. "Ceturtdienas rīta ziņas par to, ka Eiropa jau no 2035.gada plāno pārtraukt automašīnu ar iekšdedzes dzinēju ražošanu un tuvākajā nākotnē ieviesīs jaunus stimulus, lai mudinātu ES iedzīvotājus pāriet no dīzeļdegvielas un benzīna automašīnām uz elektroauto, rada jaunus izaicinājumus mums visiem. Protams, šī pāreja Baltijas iedzīvotājiem būs nedaudz sarežģītāka, kā, piemēram, skandināviem, jo tur elektroauto jau tiek plaši izmantoti. Neskatoties uz to, esam optimistiski noskaņoti par jaunajiem izaicinājumiem un jau tagad cenšamies papildināt savu autoparku gan ar hibrīdauto, gan elektroauto," komentē Edgars Cērps. "Vēl pirms dažiem gadiem bija grūti iedomāties, ka automašīnu var iegādāties attālināti, rezervēt to mājaslapā, un ka tā tiks piegādāta līdz namdurvīm, bet pašlaik - tā ir ikdiena. Esmu pārliecināts, ka tieši tāpat būs ar pāreju uz elektroauto."

Uz augšu