Nākamais solis ir auto ekspluatācijas dati. Piekrītot sniegt informāciju par degvielas patēriņu un akumulatora stāvokli, braukšanas ātrumu un mašīnas visbiežāk izmantotajām stāvvietām, ražotāji varēs vēl precīzāk analizēt cilvēku rīcību un izstrādāt atbilstošus pakalpojumus. Savukārt elektroauto gadījumā ziņas par transportlīdzekļu uzlādes paradumiem būtiski paātrinās infrastruktūras attīstību.
Tāpat uzkrātos datus var izmantot arī, ja noticis negadījums: tas ievērojami atvieglo un paātrina glābēju darbu.
Var izmantot tāpat kā Netflix
Šie pakalpojumi ir ļoti līdzīgi tiem, ko izmanto jebkurā modernā ierīcē, vienalga, vai runa būtu par sociālajiem tīkliem kā Facebook vai straumēšanas pakalpojumiem kā Netflix. Taču pastāv arī dažas problēmas ar datu apstrādi un drošību. Parasti transportlīdzekļu informāciju var izmantot autoražotājs, trešās personas un otrie īpašnieki.
Trešās personas ir tās, kurām savus datus atļāvuši vākt paši autovadītāji, piemēram, pakalpojumu sniedzēji un lietotņu izstrādātāji. Taču ir arī ar likumu noteiktas struktūras, kurām ziņas jāsniedz obligāti, piemēram, pēc negadījuma policijai.
Otrie īpašnieki ir vadītāji, kas iegādājušies lietotu spēkratu un kam tādējādi paveras piekļuve pirmā īpašnieka informācijai, ja viņš savus datus nav izdzēsis. Tiesa, modernajos modeļos datu dzēšana ir tikpat vienkārša kā mobilajā tālrunī.
Visi auto dati tiek glabāti tā saucamajos mākoņos, respektīvi - attālinātos serveros ar milzu ietilpību un jaudu. Ņemot vērā straujo informācijas apjoma pieaugumu un šādu mākoņu izmantošanu, autoražotājiem ir svarīgi nodrošināt privātumu, datu drošību un ierīces ātrumu visaugstākajā līmenī. Tieši tāpēc lielie tirgus spēlētāji vēršas pie pasaules līderiem IT jomā. Tā Volkswagen ir nolēmis sadarboties ar Microsoft, Ford sadarbojas ar Google, bet Stellantis strādā ar Amazon. Stellantis gadījumā vienošanās dalībnieki neslēpj, ka ASV uzņēmuma kompetence un iespējas mākoņdatošanas jomā sniedz pārliecību, ka tādu auto kā Citroën vadītāji var būt droši par savu privātumu un datu drošību.
Šādi globāli IT uzņēmumi savos pakalpojumos jau ir ieguldījuši miljardus, tāpēc automobiļu īpašniekiem spēj sniegt daudz papildu labumu. Tie ietver arī pastāvīgi atjauninātus privātuma un datu drošības protokolus, tāpēc par diskrētumu šajā gadījumā nav jāuztraucas. Turklāt cilvēki varēs būt pārliecināti, ka programmatūras atjauninājumi un drošības labojumi viņu mašīnā tiks lejupielādēti daudz ātrāk un attālināti palīdzību varēs saņemt jebkurā laikā. "Izmantojot mākslīgo intelektu un mākoņrisinājumus, mēs savus transportlīdzekļus padarīsim par personalizētu dzīves telpu, tā braukšanu padarot lielisku it visās jomās," uzsver Stellantis izpilddirektors Karloss Tavaress.