Kritums piedzīvots jaunu iekšdedzes dzinēju auto segmentā, pieprasījumam pēc tiem samazinoties par 9%.
"Iedzīvotāji lūkojas elektroauto virzienā divu galveno apsvērumu dēļ. Pirmkārt, valsts šobrīd piedāvā līdzfinansējumu 4500 eiro apmērā privātpersonām jauna elektroauto iegādei. Otrkārt, strauji kāpušas degvielas cenas, kas daudziem licis atskārst, ka elektroauto ilgtermiņā atmaksājas vairāk - jau šobrīd pie noteikta nobraukuma mēneša līzinga maksājums par elektroauto un izmaksas par tā uzlādi, servisu, ir vienlīdz augstas ar naudu, ko cilvēks iztērē par degvielu un servisa pakalpojumiem, ikdienā braucot ar iekšdedzes dzinēja auto. Protams, ir arī cilvēki, kuri vēlas ievērot dabai draudzīgāku dzīvesveidu, iegūstot auto, kas nerada siltumnīcefektu veicinošas izplūdes gāzes, kā arī saņemt dažādas priekšrocības, piemēram, nemaksājot par stāvvietu Rīgā, saņemot nodokļu atlaides u.tml. Līdzīgu tendenci novērojam arī Lietuvā, kur valsts atbalsts elektroauto iegādei pieejams arī uzņēmumiem, turpretim Igaunijā elektroauto pieprasījumā vērojams kritums, ko tiešā veidā ietekmējis "izsmeltais" valsts līdzfinansējuma grozs," secina I. Gerkena.
*Auto dīlera "Moller Auto" apkopotie dati