Šodienas redaktors:
Jānis Tereško
Iesūti ziņu!

Pa vieglo: Triumph motocikls pilsētai un laukiem

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Pagājušā gada sensacionālākais Triumph motocikls bija Trident. Plašam braucēju lokam, bet vairāk pilsētai. Taču visai drīz radās jautājums, vai trejžubura bāzi var izmantot arī cita tipa motocikliem. Tā radās motocikls Triumph Tiger. Tas pat nav 900 kub. cm mocis, tam ir 600 ccm. Un vēl tas saucas Tiger Sport, mūsu uzdevums ir noskaidrot, kurp tā potenciāls paplašināts.

Triumph Tiger Sport ir pirmais trīscilindru motocikls vidējā svara piedzīvojumu motociklu kategorijā. Un ar 81 ZS jaudu arī visjaudīgākais, ciktāl var saprast no ražotāja sniegtās informācijas. Tikai 835 mm augsts sēdeklis un iespēja to pielāgot A2 vadītāja kategorijai norāda uz visai plašu auditoriju, tostarp ar ierobežotu pieredzi Adventure klases mototehnikas vadīšanā.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Pēc manas saprašanas ļoti normāls motocikls. Lai gan izskatās citādi, 3 cilindru motora sensācija ir. Laikam ar to mežā nevajadzētu braukt? Varbūt es kļūdos."

Labāk pavaicāsim speciālistam! SFRT Motorsports vadītāju Rūdolfu Bergmani nemulsina nedz Triumph markai netipiskie lukturi, nedz fakts, ka trīscauruļu kolektora galā nav nedz 1200, nedz pat 900 "kubi" kā lielajiem "tīģeriem".

Rūdolfs Bergmanis, SFRT Motorsports vadītājs: "Foršs motocikls, viegli vadās, saprātīgi brauc. Pārsteidza mani šitas stikls, ka nav kā citi oriģinālie, kas uzreiz jāmaina, šis pat to vēju mazliet aiztur."

Vējstikla augstums tāpat kā lielajiem Tiger ir regulējams. Garākiem vai prasīgākiem braucējiem varbūt gribēsies piepirkt mazo papildstikliņu.

Rūdolfs Bergmanis: "Ko var izcelt, ir pārsteidzoši šaurs. Nav sajūta, ka kājas jātur kaut kā tā."

Vienlaikus rāmja ģeometrija ļauj brīvi uzcelties kājās. Latvijas ceļos to gribas bieži.

Rūdolfs Bergmanis: "Šis ir milzu pluss pret pilsētas motocikliem. Ja gribi uzcelties kājās, tur jāmetas kūkumā."

Raksta foto
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

No potenciālām nepatikšanām mazāk pieredzējušus motobraucējus sargā standarta elektronika, kas šajā cenu klasē ne vienmēr ir pašsaprotams elements.

Rūdolfs Bergmanis: "Patīk tas, ka ir jau ABS un TC, turklāt vairākos režīmos. Ir opcija, ka var arī atslēgt, TC no 20 reizēm 19 izglābj."

Tiger Sport uzstādītās Michelin Road riepas rādās labs esam gan sausam, gan slapjam laikam. Arī braukšanas režīmi ir tikai divi - Road un Rain. Kā tad paliek ar tiem grants ceļiem? Pavisam tabu vai tomēr drusku drīkst?

Rūdolfs Bergmanis: "Uz grants piekare strādā labi un var pabraukt. Pa kāpām... šis nebūs tas motocikls, ar ko braukt hard enduro."

Bet, ja mums ir lauku māja, uz kuru 15 - 20 km jābrauc pa granti, turas viņš labi. Ja lauku māja tiešām ir laukos, noderēs 17 litru bāka.

Rūdolfs Bergmanis: "Atšķirībā no ielas moto ir stikls un aptecētājs, tāpēc var aizbraukt uz Daugavpili vai Tallinu."

Jāsaprot, ka Tiger Sport nav tipisks ceļojumu motocikls, ko apkraut ar kastēm. Tāliem gabaliem, sevišķi pa vācu autobāņiem, trūkst jaudas. Toties salda cena...

Rūdolfs Bergmanis: "Kolīdz mums ir lielais jaudīgais, tas maksā divreiz, trīsreiz vairāk."

Normunds Avotiņš: "Re kā Rūdolfs visu salika pa plauktiņiem. Motocikla āriene mūs nemāna. Ar Tiger Sport drīkst un pat varbūt vajag nobraukt no asfalta. Offroad nē, bet, ja vajag pabraukt pa granti, tad atšķirībā no tipiskiem pilsētas motocikliem ar šo var doties."

Triumph Tiger Sport

+ vienmērīga motora vilkme

+ efektīva drošības elektronika

+ ērta sēdpozīcija

- uzrāvienam trūkst asuma

- zemu novietots izpūtējs

- markai netipisks dizains

Dzinējs: 660 ccm, R3

Jauda, ZS: 81

Griezes moments, Nm: 64

Pašmasa, kg: 206

Sēdekļa augstums, mm: 835

Degvielas tilpums, l: 17,2

Patēriņš, l/100 km: 4,5

CO2, g/km: 107

Cena: 8990 eiro

Nepalaid garām!
Uz augšu