Izanalizējot 29 senākus pētījumus, zinātnieki noskaidrojuši, ka cilvēkiem, kuri sociālajos tīklos saskārušies ar saturu, kurā iekļauta smēķēšana, bija divas reizes lielāka iespēja sākt smēķēt pašiem nekā tiem, kuri pīpmaņus internetā nav vērojuši.
Pētījums: pīpmaņu vērošana internetā var cilvēku iekārdināt sākt smēķēt pašam
Pētījumā, kas publicēts zinātniskajā žurnālā “JAMA Pediatrics”, iekļauta vairāk nekā 139 tūkstošu dalībnieku aptaujas analīze. Dalībnieku vecums, dzīvesvieta un izmantotie sociālie tīkli bija dažādi.
Šis atklājums veikts laikā, kad elektronisko cigarešu popularitāte ir lielāka kā jebkad, bet šo produktu reklāmas iespējas ir ļoti ierobežotas. Sociālie tīkli elektronisko cigarešu ražotājiem sniedz jaunus veidus, kā reklamēt savu produktu un popularizēt to īpaši jauniešu vidū.
Atliek vien cerēt, ka likumdevēji izmantos šo pētījumu, lai kaut kādā veidā risinātu šo acīmredzamo problēmu.