Kādā jaukā un siltā pēcpusdienā jūnija izskaņā pārliecinājos, ka automobilis ar garo un sarežģīto nosaukumu ir ideāls sabiedrotais, lai dotos Vecpiebalgas virzienā aplūkot izslavētās ūdensrozes. Ja tās sagādāja nelielu vilšanos, tad Enyaq kupeja gan attaisnoja visas uz to liktās cerības. Un kā gan citādi, ja reiz šis ir līdz šim dārgākais no čehu zīmola automobiļiem ar visiem cenā iekļautajiem labumiem.
Pirmie iespaidi: Škoda Enyaq Coupe RS iV 80x
Mana pirmā tikšanās ar Škoda Enyaq notika jau pirms vairāk nekā gada un toreiz Škoda importētājs norādīja, ka vēl nekad neviens zīmola automobilis nav maksājis naudas summu, kas rakstāma pieciem cipariem un sākas ar seši. Jau tas auto atstāja pozitīvus iespaidus ne tikai par sevi, bet elektromobiļiem kopumā, jo pierādīja, ka var vizināties visu dienu un iztikt ar īsu palādēšanu kafijas pauzes laikā. Izmēģinātā Škoda Enyaq iV 80x RS Coupe, kas ir labākais, ko čehu zīmols šobrīd piedāvā, jau maksā virs 70 tūkstošiem eiro. Skaitlis liels, bet tas arī savā ziņā saprotams, jo auto cenas visā nozarē ir stipri kāpušas. Jebkurā gadījumā no auto gaidīju daudz. Tai skaitā tādēļ, ka šis ir RS modelis ar “lielāko” bateriju, 300 zirgspēkiem un pilnpiedziņu.
Bez šī 220 kW varianta Enyaq Coupe ir pieejamas arī vairākas citas – ar mazāku 62 kWh bateriju, tikai klasisko piedziņu un 132 kilovatiem, 82 kWh bateriju un 150 kilovatiem vai arī ar 82 kWh bateriju, pilnpiedziņu un 195 kW jaudu. Tā kā
izvēles iespējas ir visnotaļ plašas atkarībā no rocības un vajadzībām.
Bet ko nu te daudz runāt par dažādām Enyaq Coupe versijām, ja jūnijā uz Latviju bija atbraukusi tieši jaudīgākā RS modifikācija? Vēl pirms sēšanās pie automobiļa stūres nezināju, ko no tā gaidīt, bet jau pirmie pieskārieni akseleratora pedālim apstiprināja, ka te ir darīšana ar nopietnu braucamo. Jā, 300 ZS jaudas rādītājs nav kosmisks un ir daudz automobiļu, kas paātrinās līdz 100 kilometriem stundā ātrāk nekā 6,5 sekundēs, taču Enyaq Coupe RS pēc straujas uzspiešanas pedālim
tik spēji raujas uz priekšu, it kā simtu spētu sasniegt divreiz ātrāk nekā tehnisko datu tabulā ierakstīts.
Tā, protams, nav, taču šī sajūta pavada ik katru paātrināšanos, turklāt pat gaitā. No pārējiem Enyaq Coupe sportiskāko modeli atšķir ne tikai paātrinājuma potenciāls, bet arī maksimālais ātrums, kas pacelts līdz 180 kilometriem stundā. Citi Coupe modeļi nekādi nebūs ātrāki par 160 km/h.
No gaitas viedokļa gan Škoda Enyaq Coupe RS ir drīzāk komfortabls nekā sportisks. Es vispār drīzāk atturētos lietot vārdu sportisks. Taisnā virzienā tas nenoliedzami ir ātrs, bet pat ar pazemināto balstiekārtu (-15 mm priekšā un -10 mm aizmugurē) RS Coupe ne visai patīk straujas virzienmaiņas. Var tomēr just, ka auto sver aptuveni 2,2 tonnas un ir salīdzinoši augsts. Tāpēc no šāda viedokļa
pat RS versijā Enyaq kupeja ir drīzāk jaudīgs, bet komfortabls ģimenes auto.
Par praktisku ģimenes auto to var saukt arī tādēļ, ka tas, spītējot faktam, ka ieguvis kupejisku virsbūvi ar nolaidenu jumtu, kas plūdeni kļūst par bagāžnieka vāku, faktiski nav zaudējis funkcionalitāti. Par to liecina skaitļi – ja Enyaq SUV bagāžnieka ietilpība ir 585 litri, tad kupejai tilpums ir tikai par 15 litriem mazāks. Varētu domāt, ka nolaidenais jumts ietekmē sēdēšanas komfortu aizmugurē, tomēr arī šeit par visu ir padomāts. Proti, kupejai standartā ir panorāmas stikla jumts, kas ir krietni plānāks par metāla konstrukciju un tās apšuvumu, tādēļ brīvās vietas virs galvas atliek ļoti daudz. Škoda pat norāda, ka griestu augstums, pateicoties stikla jumtam, ir tāds pats kā Octavia Combi modelī.
Panorāmas stikla jums ir pelnījis atsevišķu nodaļu, jo konstrukcija dara brīnumus pat spožas saules gaismas pielietā dienā. Jumtam gan ir paredzēts manuāli uzstādāms aizsegs, taču varu teikt, ka tas nav nepieciešams, jo jumta
deviņi maģiskie pārklājumi lieliski aiztur gan svelmi, gan arī spožos saules starus.
Tas nodrošina ne tikai braucēju komfortu un labsajūtu, bet faktiski arī drošību, jo visi ekrāni ir redzami un rādījumi nolasāmi arī tiešos saules staros. Vadītāja sēdvietā ir padomāts par to, lai automobiļa pilotam būtu ērti. Priekšā sēdošajiem ir sporta sēdekļi ar integrētiem galvas balstiem un labu sānu atbalstu. Aizmugurē sēdošie savukārt var baudīt sev atvēlētās zonas plašumu un līdzenās grīdas priekšrocības. Iesēžoties pašam aiz sevis, pārliecinājos, ka vietas nudien ir daudz un pat vairāk nekā būtu nepieciešams, lai sēdēšanu sauktu par komfortablu.
Ja salonā par to, ka konkrētais ir RS modelis liecina attiecīgās emblēmas uz perforētās sporta stūres un priekšējo sēdekļu galvas balstiem, kontrastējošas sēdekļu vīles un stūres rata nošuvums, kā arī oglekļa šķiedras dizaina ielaidumi durvīs un uz priekšējā paneļa, tad no ārpuses neapstrīdams apliecinājums automobiļa piederībai karstāko Enyaq kupeju saimei, bez vRS emblēmām zem spoguļiem ir citādāki bamperi ar melniem stila un aerodinamikas elementiem, melni spoguļu korpusi, aizmugurējā bamperā ielīmētais atstarotājs visā virsbūves platumā, kā tas ir arī pārējiem Škoda RS modeļiem, melni zīmola un modeļa nosaukumi aizmugurē un
tumsā izgaismots Crystal Face radiatora režģis, kas veido unikālu gaismas parakstu.
Jāteic gan, ka to iespējams pasūtīt arī citām Enyaq kupejas versijām, taču RS modelim tas uzstādīts jau standartā. Visbeidzot pilnīgi drošs rādītājs, ka garām pabraukušais auto ir Škoda Enyaq iV 80x RS Coupe, ir spilgi zaļā Mamba green virsbūves krāsa, kas rezervēta tikai šim modelim.
Kā jau minēts ievadā, izmēģinātais Enyaq RS Coupe maksā vairāk nekā 70 tūkstošus eiro. Ja precīzi, tad 74 120. Nav maz, bet arī
pasūtījumus dīleri sāks pieņemt tikai rudenī, tā kā ir laiks padomāt.
Galvenie tehniskie dati: Škoda Enyaq Coupe RS iV 80x
Jauda: 300 ZS
Griezes moments: 460 Nm
Gaitas baterija: 82 kWh, no kuriem pieejami 77
0-100 km/h: 6,5 sekundes
Vmax: 180 km/h
Sniedzamība (pēc WLTP): 504 km
Uzlāde (10-80%): 135kW (36 min)
Patēriņš (oficiālais un arī reālais): 17,2–18,1 kWh/100 km