Gauss skaidroja, ka Covid-19 pandēmijas laikā, balstoties uz prognozēm, tika nolemts daļu no "airBaltic" flotes kopā ar apkalpi ilgtermiņā izīrēt citām aviokompānijām, piemēram, "Lufthansa" un "Esay". Ilgtermiņa līgumi ir noslēgti, lai pelnītu, un, kā norādīja "airBaltic" valdes priekšsēdētājs, tas ir ļoti ienesīgs bizness.
"Un tad sākās piegādes ķēžu problēmas vairākām detaļām, kas nepieciešamas "airBaltic" lidmašīnu apkopei, tādēļ ir radušies kavējumi ar apkopi," stāstīja aviokompānijas vadītājs.
Gauss norādīja, ka "airBaltic" nav pieejamas tās lidmašīnas, kas atrodas apkopē, kas savukārt ievelkas piegādes ķēžu problēmu dēļ. Turklāt lidsabiedrība nevar arī atgūt lidmašīnas, kas nodotas ilgtermiņa īrei kādam citam.
"airBaltic" vadītājs teica, ka šādā situācijā lidsabiedrībai ir divas iespējas - atcelt reisus, kā to šobrīd dara daudz citas aviokompānijas Eiropā, vai atrast kādu, kas izīrē lidmašīnas īstermiņā.
"Tas ir tas, ko šobrīd dara "airBaltic". Mēs nevēlamies atcelt savus lidojumus," uzsvēra Gauss, piebilstot, ka tāpēc "airBaltic" īstermiņā nomā citu aviokompāniju lidmašīnas. Viņš arī uzsvēra, ka tās visas ir Eiropas aviokompānijas, kuras ir apstiprinājusi Civilās Aviācijas aģentūra.