Kāpēc tevi ieinteresēja tieši lietotāja pieredze?
Mans mērķis ir darīt un radīt kaut ko jēgpilnu. Esmu saskārusies, ka ir daudzas platformas, kur īsti nesaproti, ko no tevis grib, lietotāja ceļš ir pārāk garš, kāda funkcija nestrādā. Tas tik ļoti kaitina, ka esi spiests meklēt alternatīvas un tādējādi pazaudē savu laiku, meklējot kaut ko, kas puslīdz atbilst tavām vajadzībām. Diemžēl ir visai daudz piemēru, kur lietotāja pieredze nav līdz galam izpētīta. Tas tāpēc, ka platformas izstrādātāji ir pieņēmuši, ka zina, ko lietotājs domā.
Arī es, veidojot savu pirmo projektu, biju iedomājusies, ka zinu, ko lietotāji vēlas un domā. Tomēr, tiekot līdz prototipa testēšanai, manas domas mainījās, jo atklājās, ka lietotāju domas ne gluži sakrīt ar manu redzējumu. No kļūdām mācos un šobrīd necenšos uzburt savu ideālo problēmas risinājumu, bet gan ieklausos lietotājos. Svarīgākais, kas jādara, jācenšas iekāpt sava lietotāja kurpēs un sekot UX procesiem. Tas sākas ar izpēti un analīzi, definēšana - ideju ģenerēšana, lietotāju testēšana, izvēle, izstrāde.
Interesanti, ka, pirms sāku mācīties par lietotāju pieredzes dizaineri, es biju diezgan kautrīga, bet šajā profesijā biju spiesta daudz jo daudz runāt ar visdažādākajiem cilvēkiem. Jā, atzīstu, pirmās lietotāju intervijas bija visai neveiklas, bet, laikam ejot, kautrīgums pagaisa un es ļoti labprāt komunicēju, un varētu pat teikt, ka šī ir mana visinteresantākā procesa daļa. Intervijās ar lietotājiem paveras daudz viedokļu un likumsakarības, kas aizved uz ideālo risinājumu.