Jauna tendence – labot, nevis mainīt
Kā rāda pēdējā laika tendences, arvien biežāk automašīnu īpašnieki bojājumu gadījumā izvēlas mūsdienīgu un videi draudzīgu risinājumu – nevis pilnīgu vējstikla nomaiņu, bet gan remontu.
“Savlaicīgi konstatētus bojājumus var novērst, bojāto vietu aizpildot ar īpašu polimēru, kas ir ekonomiski izdevīgāks, videi draudzīgāks un daudz ātrāks problēmas risinājums un, pretēji plaši izplatītam mītam, tikpat kvalitatīvs kā jauna vējstikla montāža. Tiesa, tas iespējams tikai tad, ja uzsituma diametrs nepārsniedz 2 eiro monētas izmēru, un vislabākais rezultāts sagaidāms, ja remonts tiek veikts uzreiz pēc uzsituma rašanās,” saka Armands Leināts, specializētā transportlīdzekļu stiklu remonta, maiņas un kalibrēšanas pakalpojumu sniedzēja Carglass® filiāles vadītājs Latvijā.
Savukārt Kristaps Liecinieks piebilst, ka mūsdienīgiem auto priekšējais vējstikls papildus klasiskajai redzamības funkcijai nodrošina vietu virknei sensoru ar tādām funkcijām kā, piemēram, adaptīvā kruīza kontrole, joslu noturēšanas asistents, lietus sensors un ceļazīmju atpazīšana. Ja vējstikls tiek mainīts, šie sensori ir jākalibrē, jo pat nelielas novirzes no iepriekšējā stāvokļa var izsaukt to kļūdainu darbību. Savukārt remonta gadījumā, ja tāds ir iespējams, kalibrēšana nav jāveic.
Lai pasargātu savu auto no nepatīkama piedzīvojuma, BALTA un Carglass® iesaka rūpīgi izvēlēties braukšanas ātrumu ceļu posmos, kur notiek remontdarbi – ātruma ierobežojumi nereti paredzēti tieši tam, lai pasargātu auto no šķembu radītiem bojājumiem. Braucot pa grants un zemes ceļiem, kā arī ceļa posmos, kuros notiek remontdarbi, auto būs labāk pasargāts, ja:
- izvēlēsieties ceļa segumam un laika apstākļiem atbilstošu distanci ar priekšā braucošajiem auto;
- samazināsiet braukšanas ātrumu, īpaši brīdī, kad tuvojas pretimbraucoša automašīna;
- zināms, ka noteiktā ceļa posmā notiek remontdarbi, iespēju robežās braucienu labāk pārplānot, lai izvairītos no nonākšanas sīku akmeņu un šķembu krustugunīs.